Xevi Gómez: «Ja estem pensant en l'onzena edició de l'Arts d'Estiu»
Foto. Arts d'Estiu
Arts d'Estiu ha tancat la desena edició amb 14.000 espectadors i un 92% d’entrades venudes i la sensació «d'un gran èxit d'organització i de públic». Sopa de Cabra ha tancat l'Arts d'Estiu amb aforament complet, que ha esta la tònica general d’un cicle que va donar el tret de sortida el 3 d’agost, amb el retorn als escenaris d’Estopa i les entrades exhaurides feia setmanes. Amb una programació concentrada en dues setmanes, el festival ha portat a Pineda artistes i bandes com ara God Save The Queen, Ara Malikian, Amaral, Sergio Dalma, Miguel Poveda i Stay Homas, amb un total d’11 actuacions i 8 sold-outs, per tant, totes les entrades venudes.
ARTS d’estiu ha tingut més de 14.000 espectadors i ha presentat una ocupació mitja del 92% del global dels espectacles.
El director artístic del festival, el pinedenc Xevi Gómez, ha dit que «la gent tenia ganes de viure un festival així i la valoració de l'organització és molt bona, i estant contents del resultat final del festival».
Xevi Gómez ha dit que «el festival ha anat evolucionant i l'organització, el Centre Cultural i l'Ajuntament, han anat creixent pel camí adaptant la forma d'enfrontar el festival». També ha dit que «el CCR no podia assumir el risc econòmic d'un festival així i per això la promotora The Project ha estat un paraigües per portar a terme el festival conjuntament amb la resta d'administracions i patrocinadors». Ha dit que «pensen que s'ha trobat un bon camí per a futures edicions».
També ha dit que el fet que The Project estigui al capdavant de la contractació permet l'arribada de grans bandes i artistes de renom i ha fet referència a grups com ara Sopa de Cabra, que omple tots els auditoris on actua en la seva darrera gira, i que ha tancat el festival pinedenc.
Xevi Gómez ha dit que «un dels punts forts del festival és que tothom se l'estima, des de l'organització fins els voluntaris, i els propis espectadors». Ha dit que «fins i tot la productora The Project, o els propis professionals de l'hosteleria i foodtrucks que hi participen, diuen que es respira molt bon ambient».
El Village ha tingut molt bona acollida
Cal destacar l'acollida del Village ARTS d'Estiu, un dels més amplis de Catalunya, amb foodtrucks, market i altres serveis. Xevi Gómez ha dit que «el village ha ofert una oferta àmplia i de qualitat». Ha afegit que «la gent s'hi ha sentit bé i en total hi han passat 25.000 persones». L'espai era més petit que a l'edició de 2019, però té un format més quadrat i ha permès molta amplitud amb 60 metres d'ample i 150 metres de llargada». En futures edicions, la platea podrà acollir molt més públic quan es permeti concerts a peu dret.
Ha explicat que «quan es pugui fer concerts a peu dret, permetrà també agafar nous artistes de renom nacional i internacional que apleguin molt de públic». El públic que ha fet servir el village ha estat en bona part públic local i de proximitat, que l'ha freqüentat durant dies seguits com a espai d'oci.
L'organització ja pensa en la futura edició de 2022
Segons els seus organitzadors, «l'equip d’Arts d’Estiu ja treballa pensant en la pròxima edició, amb la il·lusió de tornar a omplir de bones vibracions i música en viu les nits estivals a la costa de Barcelona». Xevi Gómez ha dit que «fins i tot ja tenen noms apuntats com a possibles actuacions a l'Arts d'Estiu 2022». Fins i tot ha dit que «amb The Projecte tenen més capacitat per a poder contractar alguns noms destacats» i fins i tot ha afegit que «amb alguns ja s'hi està parlant».
També ha dit que «cal ser intel.ligents per saber fer créixer bé l'Arts d'Estiu, i mantenir el seu esperit».
També ha dit que «ara venen dies de revisió i pensar en si les futures edicions es fa en un format 'marató d'actuacions en dies seguits' o bé es busca una altra formula per allargar més dies el festival».