Els turistes donen un notable a la neteja dels hotels del Maresme arran de l'impacte de la Covid-19
Foto d'arxiu.
S'ha fet un estudi de les opinions dels turistes per conèixer la seva percepció de seguretat i higiene als allotjaments maresmencs. Això permet dissenyar accions específiques per preparar la temporada 2021.
La recopilació d’aquestes dades ha estat possible gràcies a tècniques d'intel·ligència artificial. De l’estudi es desprèn que els allotjaments turístics del Maresme han rebut un notable en neteja, concretament, un 8,34 sobre 10.
La puntuació global que els usuaris han donat als allotjaments és de 8,03 sobre 10. Les dades s’han extret d’una mostra de 37.000 opinions dels turistes d'hotels aparthotels, hostals, càmpings i cases rurals de totes les categories.
El mercat rus atorga la millor puntuació
El mercat rus és el que millor puntuació atorga, un 8,46. El mercat italià dona una millor puntuació al 2020 (un 8,30) que al 2019 (un 8,14), malgrat la crisi sanitària que ha fet canviar alguns aspectes en l’experiència turística.
El 43% dels allotjaments tenen visible el seu protocol covid a les agències de viatges online i portals turístics, fet que deixa palès que s’han reinventat, augmentant la seguretat i la higiene per fer front a les necessitats del moment a causa de la COVID-19. De fet, un 19% de les opinions dels viatgers estan relacionades amb el coronavirus, amb qüestions com la neteja de les habitacions, la distància en el servei de menjador o la gestió d’aforaments i horaris a les piscines, entre d’altres. Cal destacar que un 61% dels comentaris en relació a la COVID-19 són positius. Es constata, doncs, l’elevada sensibilitat dels turistes davant els protocols covid implementats pels establiments en els quals s’allotgen i l’alt grau de satisfacció respecte les mesures aplicades.