Un error d’Adif hauria pogut causar el xoc frontal de dos trens de Rodalies al Maresme, el passat divendres
Els fets van passar divendres, segons s'ha sabut ara a través de diversos mitjans. Adif ha iniciat una investigació per esbrinar perquè un maquinista de l'R1 va rebre l'autorització per circular tot i tenir un semàfor en vermell divendres passat mentre hi havia un altre tren en un tram de via única entre les estacions de Blanes i Tordera segons publica ACN.
L'error va ser detectat pel maquinista d'un dels combois
Segons ha avançat RAC1, els fets es van produir al voltant de tres quarts de vuit del matí de divendres quan el Centre Tècnic de Control d'Adif va permetre a un tren continuar en sentit nord malgrat que el semàfor indicava el contrari. El maquinista, però, no va arrencar en veure que a la sortida de l'estació hi havia un altre comboi que cobria el trajecte invers ocupant la via. En aquest tram els trens circulen a 100 km/h i l'accident hauria pogut ser molt greu.
Fonts d'Adif han explicat que els fets s'investiguen com una infracció del reglament i no com un conat de col·lisió perquè cap dels dos trens estava en moviment.
Segons Adif, de moment la investigació és de caire intern ja que l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària i la Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris, dos organismes que depenen del Ministeri de Transports, no investiga el cas.