Una vaga de zel d’una part del col·lectiu de maquinistes està provocant afectacions al servei de Rodalies de Catalunya
Una vaga de zel d’ una part del col·lectiu de maquinistes està provocant afectacions en el servei de Rodalies de Catalunya. Aquesta vaga encoberta només respon a reivindicacions salarials.
El passat 29 de desembre es va signar la pròrroga del II conveni col·lectiu de Renfe amb el suport de CCOO i UGT i l’abstenció de CGT. El sindicat de maquinistes SEMAF va abandonar la reunió i no va signar. Les principals peticions responen a temes econòmics.
Peticions arran de la vaga
Cobrament del 100% de la prima variable de producció del 2020 considerant com a treballats els trens que es van haver de suprimir derivat de la pandèmia. Ascens de categoria professional d’alguns maquinistes abans del pactat al conveni, el que suposaria un increment anual de 9.000 euros per cadascú d’ells. Increment de 5 dies de vacances pels la col·lectius de conducció.
La resta de sindicats va entendre que era el moment d’assegurar el servei dels ciutadans. En canvi, des d’aquest cap de setmana SEMAF està duent a terme una vaga de zel que està afectant els viatgers que diàriament utilitzen el servei de Rodalies, provocant demores en el servei amb la supressió indiscriminada de trens.
A més, amb les seves accions pretenen bloquejar la formació de futurs maquinistes, cosa que pot afectar a mitjà termini als mateixos serveis de Renfe a més de dificultar la liberalització i apertura de la competència del mercat ferroviari.
Davant d’aquesta situació, Renfe ha disposat els mecanismes necessaris per a mantenir informats els seus clients i lamenta les molèsties que se’n puguin derivar. A més, ja s’han començat a incoar els expedients disciplinaris corresponents.
Per aquest motiu, i per tal d’evitar més molèsties als ciutadans es recomana consultar les webs i telèfons d’informació per conèixer l’estat del servei, www.rodaliesdecatalunya.cat, app de Rodalies, compte @rodalies i 900 41 00 41.