Vés al contingut
1

Marta Martín: 'L'oficina de l'Ingres Mínim Vital ajuda als pinedencs amb els tràmits per fer la sol·licitud a l'Estat'

Des que el passat mes de setembre l’Ajuntament de Pineda obris una oficina de gestió de l’Ingrés Mínim Vital, aquesta ha atès 256 consultes telefòniques referents al subsidi estatal. En aquestes trucades el personal tècnic format per 3 tècnics/ques de serveis bàsics d’atenció social comprova si els interessats compleixen amb els requisits. Un 42,5 % dels casos estudiats a l’oficina compleixen els requisits. Si es compleixen els requisits, els interessats poden sol·licitar cita prèvia a l’oficina per poder gestionar la sol·licitud de l’Ingrés Mínim Vital. Durant aquest període s’han atès i gestionat de forma presencial 105 sol·licituds.

 

La regidora de Drets Socials i Habitatge, Marta Martín, ha explicat a Ràdio Pineda que l'Oficina s'ha obert per poder ajudar a les persones de Pineda amb els tràmits d'aquesta prestació estatal, que depèn de la Seguretat Social. La regidora ha explicat que l'oficina continua oberta per ajudar les persones que ho necessitin amb aquests tràmits. Ha dit que les persones que tinguin dret a sol·licitar aquest ajut i ho facin abans del 31 desembre, el cobraran amb efectes retroactius des de l’1 de juny. Des l’oficina es vol recordar que el període de resposta per part de l’Administració de l'Estat s’ha ampliat de 3 a 6 mesos.

 

L’oficina, situada al mateix edifici de l’ajuntament, atén telefònicament al 937671560 de 8 a 15 h. Poden utilitzar el servei les persones empadronades a Pineda de Mar.

 

L’Ajuntament de Pineda de Mar també ha posat en funcionament la pàgina web www.pinedademar.cat/ingres-minim amb informació sobre els beneficiaris, requisits, quanties i també els accessos al simulador de la Seguretat Social així com la gestió de l’ajut des de casa.