Vés al contingut
1

Tres de cada quatre pernoctacions a la província de Barcelona han estat de turistes espanyols aquest estiu

 

  • En un estiu marcat per la crisi de la COVID-19, el mercat domèstic i de proximitat ha pal·liat part de la caiguda de la demanda a les destinacions turístiques de la província, motivada sobretot pel decreixement del mercat estranger

  • Segons dades recollides pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona, el turista català allotjat en alguna de les destinacions de Barcelona durant els mesos de juliol i agost ha caigut un 2,5% respecte el mateix període del 2019 i, fins i tot, ha crescut un 39,5% en el cas dels allotjaments de turisme rural

  • La Diputació de Barcelona ha posat en marxa aquesta setmana la campanya “Quina Barcelona coneixes tu?” per apel·lar al públic de proximitat a continuar gaudint de les destinacions properes durant aquesta tardor

 

 

El turista domèstic ha realitzat un 75% del total de pernoctacions durant els mesos de juliol i agost, mentre que l’any passat el pes del mercat domèstic durant aquests mesos representava un 31%. Aquest impuls contraresta la caiguda del mercat estranger, que ha presentat variacions interanuals d’un -71%, en el cas de França, o del -98%, en el cas dels Estats Units i Canadà. L’estímul del mercat domèstic i de proximitat ha destacat especialment a les comarques d’interior de la província de Barcelona, com l’Anoia, el Bages, el Moianès, Osona i Berguedà, sobretot en els allotjaments de turisme rural i càmpings, enfront dels allotjaments hotelers que han patit ocupacions més baixes en general, segons dades recollides pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona.

 

Després de la campanya d’estiu “Catalunya és casa teva”, promoguda per la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i la resta de diputacions catalanes, i per tal de donar continuïtat a aquesta aposta pel turisme de proximitat, la Diputació de Barcelona ha endegat la campanya “Quina Barcelona coneixes tu?”, que vol presentar les comarques de Barcelona com una destinació propera i de qualitat. La campanya es pot veure a través de diferents canals, amb peces genèriques i altres d’específiques per productes, com l’enoturisme, el golf, la cultura, el turisme rural... A les xarxes socials es pot seguir a través de l’etiqueta #QuinaBarcelonaConeixes i dels perfils de @bcnmoltmes.


 

 

Aquesta campanya s’alinea amb l’estratègica turística de la Diputació de Barcelona, l’Estratègia ZerO, que vol donar suport  a un dels sector més castigats pels efectes de la COVID-19, el turisme. La Destinació Barcelona i Catalunya necessita redefinir i reactivar el sector turístic per evitar, així, el tancament de moltes petites i mitjanes empreses.


 

Estratègia ZerO, potenciar el turisme sostenible, responsable i de proximitat

En aquet sentit, la Diputació de Barcelona va posar en marxa aquest mes d’abril l’Estratègia ZerO com a primer pas per redefinir aquest sector i potenciar el turisme sostenible i responsable per tal que la Destinació Barcelona sigui un bon lloc per viure i per visitar, potenciant així al visitant que valora la destinació, que consumeix local i que respecta l’entorn, garantint la seva sostenibilitat social, econòmica i cultural.


 

El client de proximitat ha estat sempre el client natural de les comarques de Barcelona. El turista/resident ha estat prioritari i, en aquests moments, més que mai. El client de Barcelona i de l’Àrea Metropolitana és el visitant més important i fidel per a aquesta Destinació, i, per tant, el que pot visitar-la més vegades, generant més impacte econòmic i activitat turística.

Aquesta iniciativa de la Diputació de Barcelona vol donar suport també a les pimes, microempreses i autònoms per mantenir la seva activitat turística i, en col·laboració amb els ajuntaments de la província de Barcelona, recuperar l’activitat econòmica i mantenir l’activitat empresarial. Així, conjuntament amb els ens locals, s’han desplegat diferents xarxes de suport a les empreses i emprenedors, per a l’ocupació laboral, per a la gestió i la promoció turística.

Cal recordar que la Diputació de Barcelona va posar en marxa el mes de maig “El Compromís municipal (2020-2023) amb la reactivació econòmica i social”, dotat amb 1.000 milions d’euros, que es desenvolupa, d’una banda, a través d’un Pla de Xoc dotat amb 100 milions d’euros per fer front de forma imminent als efectes de la pandèmia de la COVID-19 i, de l’altra, amb un nou Pla Xarxa de Governs Locals que permet destinar, durant els propers tres anys, 900 milions d’euros per a  reactivar socialment i econòmica les ciutats i pobles de la província.