Vés al contingut
1

Presentat el Calendari d’Educació Viària 2020 de Pineda

Ja s'ha presentat el Calendari d’Educació Viària de Pineda 2020, que editen la Policia Local de Pineda i l'Ajuntament. Amb aquest s’arriba a la 17è edició del calendari amb els dibuixos de l’alumnat de 5è i 6è de primària de les escoles de Pineda sobre seguretat viària. En total s’han seleccionat 14 dibuixos dels 580 participants, triats per votació popular. Escoltem alguns dels nens i nenes que han vist publicat el seu dibuix dedicat a l'educació viària.

 

Escolta AQUÍ les entrevistes als nens i nenes, Carles Santacreu i Josep Masnou

 

L'inspector en cap de la Policia Local de Pineda, Carles Santacreu, va posar en valor el calendari i va fer un missatge a tots els nens i nenes. Els va demanar que no oblidin aquests missatges quan es facin grans. El regidor de Seguretat i Mobilitat, Jordi Masnou, va valorar el programa d’educació viària impulsat des de la Policia Local de Pineda durant tot el cicle educatiu de l’alumnat del municipi.

 

L'acte va estar presidit per Jordi Masnou i Carles Santacreu, junt amb la regidora de Cultura i Educació, Sandra Pérez i l'Agent d'Educació Viària Pili Romero. També van assistir altres regidors i regidores del govern del PSC, així com d'ERC-JXP Jaume Valls i i Hugo Ernesto Gufantti, i el portaveu de Pineda En Comú. Marcos Ortega.


2

 

Programa d’educació viària

El programa d’educació viària de Pineda de Mar va començar l’any 1991. Es tracta d’un itinerari educatiu adreçat als escolars del municipi enfocat a prendre consciència de les normes de circulació, la seva importància i la percepció dels riscos. L’agent de la Policia Local Monitora d’Educació Viària Pilar Romero explica que és un treball basat en la reflexió: els nens i nenes ja coneixen les normes, però els hem d’ensenyar què pot passar si no les compleixen i analitzar què fa que no les compleixin.


 

Aquest programa d’educació es segueix durant tots els cicles d’educació, des de preescolar (P5), primària (3r, 5è i 6è) i ESO (1r, 3r i 4t). Es treballa amb sessions teòriques a l’aula i també amb pràctiques amb gimcanes i visites al parc de trànsit. També es compta amb la col·laboració de l’Institut Guttmann, que treballa per la rehabilitació integral de persones afectades per lesions medul·lars.

2