Vés al contingut

L'Ajuntament de Pineda estalvia un 40% d'aigua de reg amb la telegestió

L'Ajuntament de Pineda ha posat en marxa la instal·lació del sistema de telegestió de xarxes de reg en diversos espais verds del municipi. Ara ja està en marxa la telegestió del reg que dóna cobertura a tot el Passeig de Mar, al Passeig Marítim i als jardins de la plaça Sara Llorens. La previsió del servei de Parcs i Jardins és que aquest any s'iniciarà la telegestió dels espais verds de la carretera N-II.
La posada en marxa d’aquest sistema de telegestió comportarà per a l'Ajuntament de Pineda un estalvi d’aigua superior al 40% i un estalvi dels recursos dedicats al manteniment dels parcs i jardins. A data d'avui, dels més de 28.000 m2 de gespa, un 40% ja es rega amb aquest sistema i l'objectiu és que tots aquests espais verds estiguin gestionats per telecontrol.
Aquesta sistema de comunicacions per radiofreqüència controla remotament 50 programadors de reg accessible des de qualsevol dispositiu amb connexió a Internet com ara un ordinador, smartphone o tauleta.
El sistema incorpora sensors de pluja, vent i temperatura que permet estalviar aigua aturant el reg en situacions climatològiques adverses.
Aquest sistema de telegestió, dissenyat i fabricat per l’empresa Samcla està instal·lat en 100 municipis, entre ells, Pineda.