Vés al contingut

Commemoració a Pineda del Dia Internacional de les Dones

Pineda commemora el Dia Internacional de les Dones amb diverses activitats. A les 12 del migdia s'ha fet la lectura del manifest del Dia Internacional de les Dones, a la Plaça Catalunya. Veïns i veïnes de Pineda, treballadors municipals i representants de diverses entitats socials i partits polítics s'han aplegat a les portes de l'Ajuntament i l'alcalde de Pineda, Xavier Amor, junt amb la regidora d'Igualtat, Pilar Fernández, han llegit el manifest. Xavier Amor ha destacat que el manifest ha estat consensuat per totes les entitats municipalistes. El manifest ha recollit les  reivindicacions amb motiu del 8 de març.

A la tarda s'ha fet el concert a càrrec de Raquel Xiberta (veu) i Pep Romaguera (guitarra), i el públic ha omplert la sala de la Fundació  Tharrats, a Can Comas, de gom a gom. El concert ha estat organitzat per la Regidoria de Benestar Social, Gent Gran i Igualtat i l'Associació de Dones Pinedenques, i en acabar s'ha ofert n petit refrigeriTambé s'ha fet una Hora del Conte especial amb el títol' Elles' a la biblioteca Serra i Moret, amb una selecció de contes que parlen de dones a càrrec de Nataxa Frutos.
 
Divendres 11 de març, la Penya Barcelonista de Pineda de Mar organitza la xerrada-col·loqui 'L'esport femení al Maresme' amb la participació de Carme Aragonès, 1a tinent d'alcalde, coordinadora del govern i regidora de Centre Innova i Promoció Econòmica de Pineda de Mar; Blanca Arbell, alcaldessa de Canet de Mar; Montserrat Candini, alcaldessa de Calella, Montserrat Garrido, alcaldessa de Sant Pol de Mar i Rosa Fontané, alcaldessa de Montgat. L'acte començarà a les 20.15 h al local social de la Penya Barcelonista de Pineda (c. Verdaguer, 22).
 
El programa de commemoració del Dia Internacional de les Dones inclou una sortida, dissabte 12 de març, per visitar la Colònia Güell  i per veure l'obra de teatre 'Els homes són de Mart i les dones de Venus'. Les places són limitades i cal fer la inscripció prèvia al Centre Anna Bachs (c. Barcelona, 35, entl. 2a), els dimarts i els dijous de 16 a 19 h. El preu de la sortida és de 22 euros. La sortida serà dissabte 12 de març a les 7.30 des de la plaça de les Mèlies (davant antiga biblioteca) organitzada per la Regidoria de Benestar Social, Gent Gran i Igualtat i l'Associació de Dones Pinedenques.

I l'Associació de Dones Pinedenques organitza el 'Concurs de cuina per a infants' amb els nens i nenes dels Centres Oberts de Pineda, els dijous 3, 10 i 17 de març a les 17 h al Centre Anna Bachs (c.Barcelona, 35, entl. 2a).

Actes de ICV-EUiA i ERC-JxP

També ICV-EUiA ha fet una xerrada amb Gemma Lienas el 5 de març (11 del matí a l'Escola Sant Jordi) i ERC-JxP inauguraran una exposició dedicada a les dones de Pineda que han fet història i que s'inaugurarà el proper 11 de març al local del C/Major, 26.
 
Compromís amb l'equitat de gènere
 
Les Nacions Unides van declarar el 8 de març com a Dia Internacional de les Dones, una commemoració que se celebra arreu del món. En el marc d'aquesta commemoració, la Generalitat de Catalunya, les diputacions de Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida, l'Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya impulsen la campanya Compromís amb l'equitat de gènere, que serà divulgada per les institucions a través dels mitjans de comunicació, així com en insercions a la premsa i a través de les xarxes socials amb l'etiqueta #Equitat8M.