Inaugurada la nova Oficina Municipal d'Habitatge de l'Ajuntament de Pineda
L'Ajuntament de Pineda ha inaugurat la nova Oficina Municipal d'Habitatge per oferir a la ciutadania un servei d'informació i assessorament en matèria d’habitatge i garantia energètica. L'objectiu és oferir una finestreta única d'atenció directa i pròxima a la ciutadania, el foment de l’accés assequible a l'habitatge i la garantia dels subministraments bàsics. La inauguració ha estat presidida per l'alcalde de Pineda, Xavier Amor, (PSC), la regidora d'habitatge i Subministres energètics, Patricia Jara Verdura (CiU) i la vicepresidenta del Consell Comarcal del Maresme, Mònica Palacín, regidora d'ERC-JxP. Han estat acompanyats pels regidors i regidores del govern municipal de l'Ajuntament de Pineda i també portaveus, Francesc Horta, (CiU), Josep Lluís Fernández (Pineda Sí Pot), Marcos Ortega (ICV-EuiA) i Xavier Lacruz (Ciutadans). Han assistit també membres de les Plataformes i Associacions d'Afectats per la Hipoteca, entre d'altres representants dels moviments socials de Pineda.
L'alcalde de Pineda, Xavier Amor, ha destacat l'aposta per un espai propi per l'Oficina Municipal d'Habitatge, per oferir una millor atenció. Ha dit que anys enrera «mai hagués imaginat que una administració s'hagués hagut d'organitzar per defensar un dret bàsic com és l'habitatge» i també ha destacat la feina que han fet, en suport als ciutadans, les plataformes i associacions d'Afectats per la Hipoteca. Xavier Amor ha explicat que ara tenen el repte de captar pisos dels bancs i incloure'ls a la borsa d'habitatges de lloguer social que s'oferiran ala oficina.
L'oficina gestiona la borsa d'habitatges de lloguer social i la captació d’habitatges privats. En aquest sentit, l'Ajuntament demana als bancs que cedeixin els pisos buits que tenen tancats a Pineda per destinar-los a lloguer social. La regidora d'Habitatge i Subministres energètics, Patricia Jara Verdura, ha explicat que les negociacions amb els bancs ja han començat. A Pineda, en aquests moments hi ha 129 pisos buits que estan en mans de les entitats bancàries, i l'objectiu és aconseguir destinar-los a lloguer social. La regidora ha dit que han optat, en primer terme, per la negociació amb els bancs. En l'entrevista a Ràdio Pineda, Patrícia Jara ha explicat que l'oficina comptarà amb dues treballadores municipals i una tècnica del Consell Comarcal del Maresme, que, un cop a la setmana, informarà de suports al lloguer, entre d'altres qüestions.
La coordinadora de Benestar Social de l'Ajuntament, Núria Miranda, ha explicat que per accedir als pisos de lloguer social caldrà complir uns requisits específics, quan a ingressos, membres de la unitat familiar i situacions personals, de salut, dependència o discapacitat. Els barems determinaran l'ordre per accedir als pisos que vagin entrant a la borsa de lloguer social. Aquest serà un dels serveis de la nova oficina, que oferirà també assessorament personalitzat, intermediació i seguiment de les famílies usuàries. També informarà sobre eficiència i gestió energètiques de la llar per reduir la despesa en les factures de la llum, aigua o gas.
La nova oficina funciona en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal del Maresme. 'Oficina Municipal d'Habitatge obrirà les portes demà divendres i està ubicada al carrer Major, 16-18, de Pineda de Mar, i l'horari d'atenció a la ciutadania és de 9 a 14 h, de dilluns a divendres. Telèfon: 93 767 15 60 (ext. 741).
Entrevista sobre la nova Oficina Municipal d'Habitatge de Pineda de Mar, amb la regidora d'Habitatge i Subministres energètics, Patricia Jara Verdura, i la coordinadora de Benestar Social de l'Ajuntament, Núria Miranda:
https://enacast.com/radiopineda/#/programs/entrevista/radiopineda_podcast_2073