L'Autopista C32 arribarà fins a Lloret de Mar i les obres començaran el setembre
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, juntament amb el director d’Abertis autopistas, Antoni Español, ha presentat avui a Lloret de Mar el projecte per a connectar Tordera amb Lloret a través de la C-32. La nova carretera, lliure de pagament, discorrerà entre el final de l’actual C-32 i comptarà amb una connexió amb la GI-682. Aquesta obra anirà a càrrec d'Abertis i comportarà una inversió d'uns 71 MEUR. Es preveu que les obres, que es licitaran aquest mateix mes de març, s’iniciïn el setembre vinent i tinguin una durada aproximada de 2 anys
El ramal Blanes-Lloret donarà continuïtat a la C-32 i permetrà millorar l’accessibilitat i la mobilitat en aquest entorn de la Costa Brava, tot redistribuint les rutes d’aquest àmbit territorial.
Vol servir per descongestionar la GI-600 i la GI-682, dues vies que registren trànsits de més de 20.000 vehicles diaris de mitjana, xifra que és superada durant l’estiu.
També vol servir per reduir el temps del trajecte entre Blanes i Lloret de Mar entre altres millores.
La nova via és previst que capti uns 9.600 vehicles diaris, tot alleugerint de vehicles les poblacions de Lloret de Mar i de Blanes.
Estarà format en la major part del recorregut per tres carrils, dos de pujada i un de baixada, amb els sentits de circulació separats per una mitjana per afavorir la seguretat viària; en alguns trams, s’ha previst dos carrils en tots dos sentits per a facilitar els avançaments de vehicles lents.
El tronc principal de la nova carretera té una longitud de 6,5 quilòmetres. A uns 4,5 quilòmetres de l’enllaç inicial amb la GI-600, es preveu un segon enllaç (de Fenals), des d’on un ramal d’1,1 quilòmetres i un carril per sentit permetrà la connexió amb la carretera GI-682, a la zona de Papalús.
La nova carretera tindrà cinc viaductes i dos túnels.