S'inaugura un nou tram de la N-II per anar a Girona
L'Estat ha obert avui al trànsit el desdoblament de la l'N-II entre Caldes i Sils. Les obres en aquest tram, de 6,6 quilòmetres, van començar el 2007 durant el segon mandat del PSOE. Però la constructora va fer fallida i les va deixar empantanegades el juliol del 2009. El motiu: el concurs de creditors que presentava una de les empreses que integraven l'UTE a qui l'Estat havia adjudicat l'obra. El greuge amb l'N-II, però, no s'acabava aquí. Les tanques, les males herbes i les estructures a mig fer van formar part del panorama a l'N-II fins a l'octubre del 2012. Aleshores, el govern estatal -ara ja havia entrat el PP- va tornar a adjudicar la represa de l'obra als 6,6 quilòmetres entre Caldes i Sils. L'adjudicatària va ser Acciona, i el pressupost final, 32,4 milions d'euros (MEUR). El tram de l'N-II entre Caldes de Malavella i Sils és el que reiteradament s'ha posat d'exemple per il·lustrar els greuges que viu la carretera a la demarcació.
Apart de desdoblar l'N-II i convertir-la en una autovia de quatre carrils, les obres també han permès aixecar dos nous enllaços (el de Caldes i el de les Mallorquines) i dos nous ponts (el que passa damunt la línia del tren convencional i el de la riera de Santa Maria). L'Estat, però, no té intenció de continuar desdoblant la N-II en direcció a Tordera. En comptes d'això, preveu construir una via de gran capacitat que passi per l'interior a partir d'aquest punt, i no resseguint la costa.