Els presidents locals dels partits polítics valoren el resultat de les eleccions europees
El President d'Esquerra Republicana a Pineda, Hèctor Montero s'ha mostrat molt satisfet d'haver guanyat les eleccions a Pineda amb 1.803 vots. Hèctor Montero ha dit que la militància està molt satisfeta dels resultats però ara ''tenen molta responsabilitat per fer bona feina i estar atents al que digui el poble amb la posada mirada ja en el referèndum del 9 de novembre''.
La segona força política més votada a Pineda en aquestes eleccions al Parlament Europeu ha estat CIU amb 1486 vots. El president de CDC, i també de la coalició de CIU, Josep Martín, ha dit que CiU ha hagut d'assumir la gestió del govern al capdavant de la Generalitat però també ha dit que ''està agraït que els ciutadans no ho hagin tingut en compte ja que han mantingut el percentatge de vots a Catalunya i en el cas de Pineda, han augmentat en 108 vots més''.
El President d'Unió Democràtica de Catalunya a Pineda, Joan March, ha dit que els resultats han posat de manifest que els ciutadans de Catalunya han entès la política que du a terme el govern de la Generalitat. Joan March també ha dit que les persones que defensen un referèndum per decidir el futur el Catalunya, són majoria i això s'ha posat de manifest amb els resultats d'aquestes eleccions.
El PSC ha estat la tercera força més votada a Pineda amb 1450 vots. N'ha perdut 1214 en relació amb les darreres eleccions europees. La Primera Secretaria del PSC a Pineda, Sònia Moraleda, ha dit que 'caldrà reflexionar sobre el que han dit els resultats'' i considera que ''s'ha d'atribuir a al repartiment de vots cap a altres formacions més petites i a la petició d'una nova forma de fer política dels partits majoritaris''.
El PP és el quart partit en nombre de vots a Pineda amb 1.073 vots per als populars. El PP ha perdut 366 vots en relació amb les anteriors eleccions europees. La presidenta del PP a Pineda, Ingrid Castillo, ha dit que ''el PP s'ha trobat amb una situació econòmica molt complexa i ha calgut prendre mesures però tot i així, el PP ha estat la força més votada a Espanya''.
ICV ha obtingut 690 vots i és la cinquena força en nombre de vots en aquestes eleccions. El seu portaveu Marcos Ortega ha dit que la valoració que fa és molt positiva tenint en compte que ''la suma dels partits que defensen el dret a decidir i les polítiques d'esquerres, són majoria a Catalunya''.
Ciutadans ha obtingut 503 vots i Podemos 356 a Pineda com a dades més significatives de la resta de partits. La participació ha estat del 44,2% de l'electorat pinedenc i han votat en total 8128 persones.
A les passades eleccions al Parlament d'Europa, el partit més votat a Pineda va ser el PSC, en segon lloc el PP, en tercer lloc CiU i en quart lloc, ERC.