Membres del Cau de Pineda participen en un projecte de la Demarcació de Girona que guanya el Premi Lluís Carulla 2014
La Demarcació de Girona d'escoltisme i guiatge ha guanyat el primer premi Lluís Carulla pel projecte 'Escoltisme per l'Empordà', on per cert, també hi van participar membres de la branca de TRUC del Cau de Pineda. És un premi al projecte per a restaurar una part cremada dels incendis de l'Empordà que van calcinar milers d'hectàrees i van cremar masies i propietats.
Justament, l'edició del 2013 del premi Lluís Carulla, el va guanyar el Cau de Pineda pel projecte de recuperació de l'Aplec de l'Erola d'Hortsavinyà.
I també s'ha inaugurat el MISC Montserrat International Scout Centre. És un centre escolta internacional únic al món i obert a caps escoltes i guies que vulguin desenvolupar la seva dimensió espiritual per tal de fer-la créixer a nivell personal, i així poder enriquir la seva tasca com a caps.
El Santuari ha cedit unes instal.lacions on poder fer formació i podrà acollir escoltes i guie d'arreu del món.
És un projecte de l'escoltisme català, junt amb l'Abadia de Montserrat i el Monestir de Sant Benet.