Vés al contingut

Moció unànime per demanar al Ministeri de Medi Ambient que faci les obres de millora necessàries al Passeig de Mar

La Delegació de Costes a Catalunya, del Ministeri de Medi Ambient,es va comprometre a arranjar el Passeig de Mar de Pineda, però les darreres informacions de les que disposa l'Ajuntament de Pineda, el Ministeri no té previst invertir diners en aquestes obres.

L'alcalde de Pineda, Xavier Amor, ha dit que és important que el ple s'hagi manifestat de forma unànime per demanar que el Ministeri de Medi Ambient, faci les obres que calgui al passeig de Pineda ja que és la seva competència. L'alcalde de Pineda ha dit que les obres requeriran maquinària pesant ''que cal planificar-les fora de la temporada d'estiu''. Per això, han demanat que de cara a l'estiu es pugui fer una primera actuació, com a mínim per arranjar el carril bici.

El regidor del PP Diego Sánchez va dir que se sumaven a la moció ja que és un tema cabdal per Pineda i per això cal mostrar tota la força al Ministeri de Medi Ambient.

En el ple municipal, el regidor de CiU, Jordi Noguera, va dir que ''arranjar el passeig és una interès general de tot Pineda''.

La Regidora d'Esquerra Republicana-Junts per Pineda, Mònica Palacín, va dir que ''l'Ajuntament ja fa el manteniment durant tot l'any, però una situació com la creada arran de la llevantada no es pot considerar manteniment''.

El regidor portaveu de 100xCent per Pineda no va intervenir en el punt però també hi va votar a favor. La moció es va aprovar per unanimitat.

El dia 13 de març, l'alcaldedePineda,XavierAmor, acompanyat de regidors i portaveus municipals, es va reunir a Pineda amb responsables del Ministeri.

Segons va dir la Delegada de Costes a Catalunya, Maria Toledano, es tramitarà la reparació del Passeig de Mar “per la via d'emergència” i s'intentarà que el passeig estigui completament arranjat per l'estiu. La delegada de Costes a Catalunya, Maria Toledano, del Ministeri de Medi Ambient, també va dir aleshores que ''el passeig de Mar de Pineda és el més afectat pel temporal de tot el Maresme i el que tindrà un cost més alt'' i ja va alertar ''de les dificultats econòmiques que tenen les partides per aquestes actuacions''. El Ministeri no preveu aportar sorra a les platges de l'Alt Maresme.