Vés al contingut

L'Agència Catalana de l'Aigua posarà en marxa la dessalinitzadora de Blanes a finals de mes

La dessalinitzadora de Blanes, que està tancada des del mes de novembre passat per estalviar costos, reobrirà durant aquest mes d'abril, segons ha confirmat l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA). Aquesta interrupció temporal del servei de la planta, segons han calculat els experts, ha suposat un estalvi d'1,5 milions d'euros.

La reobertura de la planta abans de finals de mes en una data encara per concretar donarà resposta a la necessitat d'aigua que implica l'inici de la temporada turística a la Costa Brava i l'Alt Maresme. Des de l'ACA es manté aquesta fórmula de mantenir la depuradora tancada durant els mesos d'hivern, per reobrir-la a la primavera i estiu quan la demanda d'aigua augmenta, com a principal opció.

La dessalinitzadora de Blanes, es va inaugurar el 2002 i va ser la primera a entrar en funcionament a Catalunya, va néixer amb l'objectiu de garantir el subministrament de la zona i evitar la sobreexplotació de l'aqüífer de la Tordera.