La benedicció de Diumenge de Rams obre tota una setmana d’actes religiosos emmarcats a la Setmana Santa
Fotos. Ràdio Pineda
La benedicció de Palmes i Palmons aquest diumenge de Rams, marca l'inici de la Setmana Santa. L’església de Pineda s’ha omplert de gom a gom i també hi ha participat molta gent a la plaça de l’església. La benedicció també s’ha fet a la parròquia de Poblenou i també a la capella de Les Creus.
Amb aquest gest, la religió catòlica recorda l'entrada de Jesús a Jerusalem i que segons l’Evangeli, va ser rebut amb molta alegria. És una celebració que es fa a tot el món cristià i que atrau molta gent a les esglésies en família. És un dia de gran afluència de fidels i també de persones que tenen una segona residència a Pineda o també de turistes.
Els propers actes religiosos arribaran avui dilluns a la missa de 7 amb la Celebració del Perdó i els actes forts a partir de Dijous Sant i fins Diumenge de Pasqua en que també arriba el dia de la mona i que també s’allarga a dilluns.
I també arriba el Tortell de Rams
A banda d'anar a beneir les palmes i palmons, també es manté la tradició de menjar el Tortell de Rams, que regalen els padrins als fillols. Pot ser farcit i decorat amb ingredients diversos, si bé el més habitual és amb farciment de massapà i decoració de fruita confitada o bé de nata.
A Catalunya, i segons la tradició, el padrí regalava el tortell de Rams al seu fillol o fillola, i la padrina regalava la palma tot i que ara cada família ho fa com vol.
Actes religiosos de Setmana Santa
Parròquia de Santa Maria
14 d’abril, celebració del Perdó
17 d’abril, missa 19 hores seguint de Vetlla de pregària
18 d’abril, Divendres Sant, celebració de la Passió 11 hores
19 d’abril, Dissabte de Vetlla Pasqual 20 hores
20 d’abril, Diumenge de Pasqua 9:45 Les Creus i 11 missa a Santa Maria
Sant Joan Baptista de Poblenou
17 d’abril, Dijous Sant missa a les 18h
18 d’abril, Divendres Sant, la Passió 12.15h
20 d’abril, Diumenge de Pasqua, missa 12.15