L’ACA vol reduir els nitrats a la rieres del Maresme per millorar la qualitat de l’aigua
L’ACA vol reduir els nitrats a la rieres del Maresme per millorar la qualitat de l’aigua. L’Agència Catalana de l'Aigua vol estudiar possibles actuacions que poden contribuir a mitigar la contaminació per excés de nitrats als rius i aigües subterrànies a partir de solucions basades en la natura.
L’estudi es farà durant 4 anys i analitzarà les rieres del Maresme i altres rius zones com ara l’Alt Fluvià, la Muga, el riu Ter, el Llobregat, el Cardener, el riu Calders, o el Segre entre altres.
La primera fase dels treballs es concentrarà en l’anàlisi i mostreig d’aquestes zones, per comprovar quina és la procedència de l’aigua de recàrrega i quines unitats hi ha amb un alt potencial mitigador, com la vegetació de ribera, zones humides, llacs, planes al·luvials, entre d’altres.
Un cop es tinguin els primers resultats, es definiran quatre zones per a dur a terme un entorn d’experimentació per desenvolupar estratègies i actuacions, que en funció dels resultats podran ser extrapolables a altres zones del territori. Es busca poder compatibilitzar l’activitat agrària amb la preservació del medi i l’aigua com a recurs, i disposar d’eines pràctiques que permetin apostar per les solucions basades en la natura per reduir l’aportació de nitrats al medi.