Vés al contingut
1

Veus en contra a Calella davant l'anunci d'un nou enllaç amb la C-32 al Torrent del Raig

 

 

És un enllaç dibuixat just darrera de l’Institut Bisbe Sivilla. No està confirmat pel Departament de Territori, i ara hi ha preocupació en entitats que consideren que podria tenir una afectació molt important per aquest torrent i el seu entorn natural i agrari.

S'ha anunciat que el moviment es presentarà el 7 de març i es recolliran adhesions per rebutjar el projecte.


 

Recordem que la Generalitat va proposar en un primer moment fer un enllaç cap a la la C32 en direcció a Barcelona a la Riera de Pineda, però el darrer projecte no ho contempla. En canvi, dibuixava l'enllaç a Calella. L'alcalde de Calella ha demanat consens i a hores d'ara no hi ha res confirmat.


 

El projecte de pacificació de la NII no contempla un nou enllaç a la C32 a la Riera de Pineda

En un primer moment hi apareixia la proposta de completar l'enllaç a la C32 que hi ha a la Riera de Pineda en direcció Barcelona. Però en el darrer projecte presentat no hi apareix, i en canvi la Generalitat aposta per fer un nou enllaç en el terme de Calella.

Recordem que darrerament ha estat un tema de debat entre partits i també la Plataforma Salvem la Vall de la Riera de Pineda s'hi havia posicionat totalment en contra. Segons han defensat, el nou enllaç trinxaria la Riera de Pineda que és l'entrada al Parc Natural de Montnegre i Corredor.

L'alcalde de Pineda havia manifestat que només ho acceptaria si es respectés el medi natural i s'hi fes una important millora com ara un accés per a bicicletes per anar cap al parc. Però segons l'estudi presentat, ara tot això queda en no res.


 

Redacció de l'estudi informatiu

El Departament té en redacció de l’estudi informatiu que analitza la construcció de nous enllaços i la millora de diversos d’existents, amb la voluntat de sotmetre’l a informació pública el primer trimestre de 2024. Es preveu per aquesta intervenció en els enllaços una inversió estimada en 90 MEUR.

Els nous enllaços han de permetre treure de l’N-II, que actualment registra a l’entorn dels 30.000 vehicles al dia en els trams més transitats, fins a 10.000 vehicles diaris, segons el tram. Els nous enllaços es prioritzaran en funció del seu impacte positiu en la millora de la mobilitat i de la rendibilitat socioeconòmica prevista.

La pacificació de l’N-II i l’accessibilitat de la C-32 estan estretament lligades; la millora de la seva connectivitat amb els diversos municipis ha de contribuir que el trànsit de pas que encara utilitza l’N-II es re-encamini a l’autopista. Per això, el Departament, en paral·lel i a mesura que va avançant i aprofundint en els projectes i estudis, està analitzant com encaixar i optimitzar l’execució de les diverses obres previstes per causar el mínim impacte possible en la mobilitat de la comarca.


 


 

Nous accessos a l'autopista

Pel que fa a les actuacions a les carreteres, els responsables de Territori han recordat els ja anunciats nous accessos a la C-32, que es van comprometre en el moment que es van alliberar els peatges de l'autopista, ara fa dos anys.

En els nous accessos, la inversió prevista és de 90 milions i la previsió és que aquestes obres permetin reduir el trànsit de l'NII en 10.000 vehicles cada dia. Tot i que no hi ha calendari, els primers que es farien serien els del Baix Maresme, que ja s'han pogut avançar amb els ajuntaments i la redacció dels projectes es podria licitar el 2024.