ERC del Maresme denuncia els endarreriments per acabar les obres de la NII entre Tordera i Maçanet
Les seccions locals d’Esquerra de diverses poblacions del Maresme i la Selva, entre aquestes la de Pineda, han denunciat els repetits endarreriments en les obres de remodelació del tram de carretera N-II entre Tordera i Maçanet. El nou tram hauria d’haver entrat en funcionalment l’abril del 2022. La nova previsió ho posposa fins l’estiu de l’any vinent. Després de l’aprovació del projecte d’execució el 2012, l’obra s’adjudicà el 2018 a la constructora OHL per valor de 21,4 M€. Les obres s’estan fent en un tram de 7,3 quilòmetres on hi ha múltiples restriccions de circulació i també accidents. És el tram des de la rotonda de Can Bartrolí de Tordera fins al punt del conegut com «Cal Coix»
Ho ha explicat a Ràdio Pineda la diputada d'Esquerra i regidora portaveu a Pineda, Mònica Palacín.Esquerra denuncia que «l’incompliment de terminis està comportant múltiples problemàtiques: restriccions per donar pas alternatiu als sentits circulatoris, augment de circulació, accidents en vies secundàries i les retencions constants.
S'han comptabilitzat diversos sinistres amb xocs frontals i sortides de via (fins a 18 entre 2020 i 2021 amb ferits de diferent grau i dos morts el 2021, segons dades de la Policia Local de Tordera.) Per Mònica Palacín, això és el més preocupant, juntament amb els retards i el fet que No s'acceptés fel el doble carril. Mònica Palacín ha recordat que és un tram molt utilitzat pels veïns i veïnes de l'Alt Maresme, pels desplaçaments d'estudiants i per motius de feina cap a Girona.
Negativa al doble carril
Des d’Esquerra Republicana també han manifestat el desacord amb la decisió presa el 2012 pel Ministeri de Foment en descartar el desdoblament del tram al·legant motius econòmics (encariment de l’obra de 165,7 M€). Aquesta decisió limita considerablement la fluïdesa de la circulació, sobretot en determinats moments en què aquesta col·lapsa (accés al residents de les urbanitzacions de la zona, a les platges de l’entorn o operacions de sortida o tornada de cap de setmana o vacances).
Davant aquesta negativa de desdoblament, ERC reclama al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana que els vials de servei que s’estan executant garanteixin una bona permeabilitat transversal del traçat, de manera àmplia i no restrictiva, allà on sigui possible, per evitar col·lapses de la via principal, l’N-II, i que no s’endarrereixi més l’execució de les obres més enllà de l’última previsió establerta.