Avançen a bon ritme els treballs per renovar l'estació de tren de Pineda
Les obres consten de renovar completament l'andana i fer treballs de millora de les instal.lacions i serveis. Els treballs ara es centren en fer la instal.lació de l'ascensor soterrat ja que els pas ja s'ha construït. El nou ascensor permetrà passar de l'estació de tren a la platja per sota la via del tren i evitar passar pel pas a nivell. Paralel.lament els treballs també consten de fer nova la segona via de l'estació i s'està a l'espera de fer la nova andanda entre les dues vies de tren. Per tant, actualment, l'estació de tren de Pineda només té una via habilitada pel pas dels combois. Això genera alguns retards en hores punta a causa dels treballs que són molt complexes. En canvi, els treballs de renovació de catenària ja s'han acabat.
Ara fa uns dies us explicàvem que el Ministeri de Foment ha encarregat un estudi per analitzar si es pot doblar la línia del tren de rodalies a l'Alt Maresme. Són 22 quilòmetres entre Arenys de Mar i Blanes que creua vuit estacions, entre aquestes l'estació de Pineda. L'objectiu de l'estudi és analitzar si es pot desdoblar la via. Foment, però, ja admet que tota l'obra no es podria fer seguint el traçat actual ja que la línia passa a tocar del litoral de la costa del Maresme on difícilment es disposa de lloc per a la segona via.En el cas de Pineda sí que hi ha espai per una segona via a l'espai de RENFE però ajuntaments de municipis com ara Calella o Sant Pol s'hi oposen frontalment.
Hem volgut saber quína opinió en ténen els usuaris i hem anat a a l'Estació de Tren de Pineda per preguntar-ho. El reportatge ha anat a càrrec de tres estudiants de l'Institut Euclides que fan pràctiques a la nostra emissora; la Milena, l'Andrea i la Marina.