Xavier Amor: «No podem perdre oportunitats com els fons europeus Next Generation»
En la seva intervenció, l'alcalde de Pineda Xavier Amor ha dit que han aparegut noves formes de consumir turisme i ara «cal recuperar el sector i no perdre oportunitats ni recursos com ara els Next Generation». També ha dit que «es faran projectes conjunts amb Santa Susanna i aposten també pel turisme gastronòmic». Ha afegit que «hi ha una etapa d'incertesa i també ha faltat flexibilitat en gestionar impostor part de l'administració». Ha demanat més debats per millorar el litoral, aconseguir la pacificació de la Nii , i la difusió del tresor del Montnegre».
Ha afegit que «el repte és també que el visitant faci de comercial i fidelitzar el client». Ha apostat per tenir «etiqueta verda i energia circular al Maresme» i ha demanat treballar per «reduir residus i més sostenibilitat social, amb més compromís del sector amb els pobles i ciutats».
La regidora de Turisme, Sònia Moraleda ha dit que «el sector és optimista de cara al futur i cal una nova mirada al turisme, forçada també per la situació actual». Ha dit que «els canvis tecnològics han estat vitals per prosperar i el sector del turisme també ho ha de fer ara». Ha dit que «hi ha ganes de tirar la temporada endavant i de poder tornar a acollir els turistes, però també de recuperar treballadors per part dels empresaris i de col.laborar entre el sector privat i públic».
A les jornades també hi ha participat Rafa González, soci director de l’empresa Vivential Value, que ha tractat la monitorització de l’experiència del visitant, la reputació online i la sostenibilitat turística del Maresme. La jornada ha estat moderada per Jaume Marín, expert en màrqueting turístic, formador, consultor i mentor d’empreses i destinacions turístiques. En la seva intervenció ha dit que «en cinc anys s'ha reduït a la meitat la gent que estudia turisme i actualment molta gent no hi vol treballar». Ha dit també que «cal més agilitat a l'administració per donar respostes àgils i tenir una bona actitud per superar els reptes i saber trobar oportunitats».
Finalment, la coach Ana Merlino ha parlat sobre com assolir els propis objectius durant aquest 2022, «passant de la visió a l’acció».
Els ponents ha destacat la importància sobre com oferir experiències i emocions i sobretot amabilitat, la importància de la col·laboració entre administracions i el sector privat i el missatge que «cal deixar de competir per passar a complementar i col·laborar».
També han destacat que «calen noves coses per oferir una millor destinació, una millor promoció usant els mitjans tecnològics i convertir les vacances en una estada inoblidable, a més de fer-ho fàcil».
L’acte ha estat organitzat pel Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Pineda.