El Consorci de Turisme del Maresme celebra avui a Pineda una jornada sobre els nous reptes pel 2022
Escolta l'entrevista a Joaquim Arnó, President del Consorci de Promoció Turística del Maresme
Es tractarà l'augment del client de proximitat i la consolidació del model de turisme sostenible i la transició digital. Tot això es debat a la jornada sobre els “Nous reptes per al sector turístic 2022”, que es celebra a L’Auditori de Pineda entre les 9h i les 2 del migdia.
Ràdio Pineda entrevista President del Consorci de Promoció Turística del Maresme, Joaquim Arnó
Ràdio Pineda ha entrevistat al President del Consorci de Promoció Turística del Maresme, Joaquim Arnó. Ha explicat que «el 2019 va ser un any molt bo pel turisme però la pandèmia ha fet repensar el model del turisme que necessita el Maresme i per això s'ha treballat el Pla Estratègic del Maresme».
També ha dit que a l'actualitat, el turista vol viure experiències úniques en un marc determinat. Per això ha dit que «la tecnologia permet actualment afinar les necessitats de cada turista i ho pugui trobar al Maresme». Ha explicat que «això també permet millorar el valor del turisme a Catalunya».
Joaquim Arnó ha afegit que «arran de la pandèmia s'ha doblat el turisme de proximitat, sobretot de les comarques catalanes però també del conjunt de l'Estat». Ha afegit que «també és important el turista estranger, perquè gairebé la meitat repeteix destinació i això vol dir que han trobar el que buscaven durant les seves vacances».
Joaquim Arnó també ha dit que «el Maresme té reptes grans com pacificar la NII i la construcció del carril bici fins a Barcelona, però també la millora de les infraestructures i debatre com ha de ser el litoral maresmenc sabent que no es pot tenir tot». També ha afegit que el Maresme «és una destinació madura» i per tant, de gran experiència en el sector i que ofereix grans possibilitats.
Jornada a Pineda
L’esdeveniment compta amb ponents tan rellevants com José Antonio Donaire, geògraf i professor de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona, qui parlarà de la seva especialitat que són els canvis en els factors de canvi social del turisme i, per tant, els nous reptes del sector.
Rafa González, soci director de l’empresa Vivential Value, tractarà la monitorització de l’experiència del visitant, la reputació online i la sostenibilitat turística del Maresme.
Marta Domènech, directora de la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya, donarà les claus per afrontar els reptes actuals, la sostenibilitat i la transició digital dels negocis turístics i les destinacions a Catalunya i també respondrà a totes les preguntes dels assistents.
Ana Merlino, coach certificada i creadora d’experiències transformadores, parlarà de com assolir els propis objectius durant aquest 2022, passant de la visió a l’acció.
La jornada serà moderada per Jaume Marín, expert en màrqueting turístic, formador, consultor i mentor d’empreses i destinacions turístiques.
L’acte, organitzat pel Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Pineda.
Si voleu assistir a la jornada cal fer la confirmació a aquest enllaç