Adif finalitza les obres per a protegir dels temporals les vies de la R1 entre Mataró i Cabrera de Mar
Foto. Adif
Els treballs, que han comptat amb una inversió superior als 12 milions d'euros, han reforçat 2,2 quilòmetres de de la línia amb una nova franja protectora de pedres d'entre 8 i 16 metres. Les actuacions tenien l'objectiu de consolidar i reparar les esculleres existents i pal·liar els efectes negatius que havien provocat els temporals, amb onades que arribaven fins la via del tren. Els treballs s'han acabat sense afectar les circulacions de les línies R1 i R11 de Rodalies.
Gràcies a aquestes obres, s'ha creat una franja formada per les capes d'escullera, filtre i nucli, generant un nou espai entre el mar i la plataforma de vies. En total, s'han utilitzat 330.137 tones de material d'escullera i s'han executat 31.336 metres de micropilots per mantenir la via protegida si algun temporal s’emporta part de l’escullera.
Es va donar prioritat a aquesta obra després de la reiteració d'episodis amb "seriós impacte tant sobre la infraestructura ferroviària com sobre les instal·lacions de seguretat i senyalització", motivats per l'arribada de l'onatge sobre les vies, en un punt en què la via discorre pràcticament al costat del mar.