La marca turística Costa Barcelona ja és una realitat
El consell de direcció de l’Agència Catalana de Turisme ha donat el seu vist-i-plau a la creació de la nova marca turística Costa Barcelona. L’aprovació dóna resposta a la proposta realitzada pels sectors públics i privats de les comarques del Maresme, Baix Llobregat, Garraf i Alt Penedès respecte a la necessitat de crear una marca turística comuna que integri les zones costaneres del nord i el sud de la província de Barcelona. Segons ha informat la Diputació de Barcelona, en nota de premsa, el consell de direcció de l’Agència Catalana de Turisme ha valorat positivament la petició de les diverses comarques, entre aquetes la comarca del Maresme, de comptar amb una nova marca turística comuna en substitució de les marques turístiques actuals. La nova marca turística Costa Barcelona englobarà i substituirà les dues marques costaneres existents a la província de Barcelona: Costa de Barcelona-Maresme, situada al nord de la capital i Costa del Garraf, situada al sud.
El procés per a la creació de la marca turística Costa Barcelona que ara culmina es va iniciar amb la presentació de l’estudi a favor de la creació de la mateixa per part de les associacions d’empresaris turístics de les comarques del Maresme, Baix Llobregat, Garraf i Alt Penedès, en el marc del Saló Internacional de Turisme de Catalunya, celebrat al mes d’abril. L’estudi, realitzat per la Delegació de Turisme de la Diputació de Barcelona, argumenta al voltant de tres aspectes principals: Expressar la voluntat del sector turístic, unint les iniciatives dels agents públics i privats, d’actuar de forma coordinada per a la construcció d’una marca turística que inclogui tota la costa de la província de Barcelona. A més, posar de relleu el potencial turístic i la millora del posicionament com a destinació a través de l’agrupació territorial de recursos i serveis turístics inclosos en el litoral de la província de Barcelona. I també potenciar la suma de valors de les dues zones costaneres al nord i al sud de la ciutat de Barcelona per tal de crear sinergies, connectar millor amb la demanda i arribar de forma més clara als diversos públics, tant als de proximitat com als més llunyans a través d’intermediaris i operadors turístics.
L'alcalde de Pineda, Xavier Amor, que presideix la comisió de comerç i turisme de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) s'ha mostrat satisfet que la nova marca turística Costa Barcelona ja sigui una realitat.