Vés al contingut
1

L'Escola d'Adults de Pineda i la Fundació Gentis participen en una acció per fomentar l'ús del català

 

 


 

L'Escola d'Adults de Pineda i el Projecte Singulars de la Fundació Gentis col·laboren amb l'Oficina de Català de Pineda per potenciar la participació dels seus alumnes i usuaris, respectivament, al programa Voluntariat per la llengua.

Aquest dimecres es va celebrar una trobada al Centre Innova, amb alumnes de l'Escola d'Adults que necessiten suport i motivació per llançar-se a parlar en català i usuaris de la Fundació Gentis catalanoparlants.

Durant dues hores deu joves van participar en un circuit de converses ràpides a l’estil de l’speed dating, en les quals amb motiu de la proximitat del Carnestoltes, van conversar sobre festes populars de Catalunya. Després van posar en comú allò de què han parlat; finalment, els participants d'altres llocs d'origen van explicar quina és la festa que més els agrada del seu país.

Amb aquesta acció es vol donar a conèixer el Voluntariat per la llengua i així potenciar la seva participació de forma regular.


 

Voluntariat per la llengua

El Voluntariat per la llengua va néixer l'any 2003 i ja hi han passat més de 150.000 parelles. A la comarca, la gestió del programa es porta des de l'oficina de català i des del Centre de Normalització Lingüística del Maresme.

Aquest programa posa en contacte una persona catalanoparlant amb algú que no ho és encara, perquè facin una hora de conversa en català a la setmana. La persona que no és catalanoparlant va aprenent i va agafant seguretat a l’hora de parlar en català, i la persona catalanoparlant s'acostuma a parlar en català amb persones que encara no el dominen.


 

El Projecte Singulars

El Projecte Singulars liderat per la Fundació Gentis, té com a objectiu formar i orientar joves beneficiaris de Garantia Juvenil per tal que aquests tornin al sistema educatiu i/o s'insereixin al món laboral. Un dels objectius és també la contextualització del jove en el territori i la participació de voluntariats actius a la seva zona. Aquesta activitat, per tant, té el doble valor lingüístic i social.