Des d'avui tots els parts de l'Alt Maresme i La Selva Marítima es faran a l'hospital calellenc
Avui es posa en funcionament el nou servei territorial d’atenció a la dona i a la salut sexual i reproductiva, que abastarà l’Alt Maresme i la Selva Marítima.
L’atenció a la dona es manté en els diferents centres d’atenció primària i en els dos hospitals de la zona, el de Calella i el de Blanes. En el moment del part, però, serà sempre atès a l’Hospital Sant Jaume de Calella, on s’amplien els espais i equipaments per una millor atenció. Aquest canvi té a veure també amb una redistribució en l’activitat quirúrgica. A l’Hospital Comarcal de Blanes es faran les operacions que no precisen ingrés hospitalari. A Calella es faran les operacions que precisen hospitalització.
Segons ha informat la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, que gestiona els dos hospitals, aquesta concentració de determinades activitats permetrà ampliar el ventall de pacients i d’embarassades que podran ser ateses i no hauran de ser traslladades a altres hospitals de referència, especialment de casos de nadons prematurs o de baix pes. Segons la corporació de Salut, la redistribució de les activitats ginecològiques ha de permetre a curt termini incrementar el confort i la intimitat durant el part i post part immediat.