Adif acaba les obres de reconstrucció del pont ferroviari sobre la Tordera que va quedar arrasat pel temporal Glòria
Foto: ADIF
Han costat 10,4 MEUR i ara només falta que els actors es posin d'acord per restablir el servei
Un cop s'hagi verificat la documentació pertinent, el següent pas serà posar d'acord l'operador –Renfe- i el responsable –Generalitat- per tal que tornin a fixar la nova data per poder tornar a establir el servei. La nova estructura té 221 metres de longitud i hi han treballat 40 operaris en torns de 24 hores i s'han necessitat deu màquines per reparar l'obra.
Pel que fa al muntatge de la via s'han utilitzat 792 metres de carril, 633 travesses i1.483 metres cúbics de basalt. A més, també s'han hagut de muntar 1.200 metres nous de catenària i s'han hagut d'estendre instal·lacions de seguretat i comunicacions.
Adif ha hagut de realitzar diferents operacions tècniques per tal de poder garantir els paràmetres geomètrics "òptims" de la via i s'han fet les pertinents proves de càrrega per tal de comprovar la fiabilitat de l'estructura. Els 10.412.421 euros que ha costat l'obra seran cofinançats per fons europeus.
El temporal Glòria va arrasar el pont anterior. La crescuda del riu conjuntament amb la quantitat de vegetació que va arrossegar la Tordera van fer col·lapsar els pilars i van destrossar la infraestructura, que deu mesos després torna a estar operativa.