Vés al contingut
1

La Cambra de Comerç de Barcelona reclama a Adif el traspàs de l'Estat a Catalunya de la Xarxa de Rodalies com ara la R1

Foto: Joan Canadell. ACN

 

Igualment demana el traspàs de la resta de línies de Rodalies i que no s'aturin les obres sobre el pont de La Tordera. També reclama que l'Estat compleixi "al complet" el calendari d'inversions previstes a la xarxa ferroviària catalana


 

Les inversions previstes fins l'any que ve són de 280 MEUR. La Cambra demana millores al Corredor Mediterrani, la xarxa de Rodalies i la reparació del pont del riu Tordera i diu que són "vitals" i demana que no s'allarguin més del previst "atesa la importància dels serveis afectats". Per altra banda, la Cambra recorda que Adif ha d'executar totes les inversions pendents a Rodalies de Catalunya des del 2008, les quals "no arriben al 20% del compliment".


 

En l'àmbit metropolità, la Cambra destaca que queden pendents d'execució d'obres com el tram central de l'L9 del metro de Barcelona, la connexió de les línies del Vallès i el Baix Llobregat de FGC amb la nova L8, l'ampliació de les andanes de l'Arc de Triomf i la posada en marxa d'una nova línia ferroviària a l'aeroport de Barcelona. Per altra banda, també posa de manifest la necessitat de projectar un nou túnel transversal de les línies de Rodalies al seu pas per Barcelona i dibuixar l'ampliació de la línia actual del Vallès de FGC per guanyar més capacitat i reduir els temps de viatge.


 

Afectacions obres La Sagrera. R1

Les actuacions que Adif du a terme a La Sagrera obliguen a circular en via única en un tram d’1’7 quilòmetres al trajecte Sant Adrià de Besòs – Clot Aragó. Aquesta limitació de la capacitat comporta una reducció de l’oferta als trens de la línia R1.

Entre Malgrat i l’Hospitalet de Llobregat hi ha sis trens per sentit i hora punta mentre que hi ha 4 trens per sentit la la resta de la jornada. Recordeu que el servei entre Blanes – Malgrat es fa per carretera per les obres del reconstrucció del pont ferroviària sobre La Tordera.