Vés al contingut
1

Segona convocatòria dels ajuts per a famílies i empreses de l’Ajuntament de Pineda afectades per la Covid-19

Segona convocatòria dels ajuts per a famílies i empreses de l’Ajuntament de Pineda afectades per la Covid-19

  • Aquesta segona convocatòria es destina a pal·liar la davallada d’ingressos del mes d’abril.

  • Segueix oberta la primera convocatòria de l’ajut per la disminució d’ingressos del mes de març.

  • El període de sol·licituds serà del 21 de maig a l’1 de juny.


 

Després que el passat 15 de maig s’acabés el termini per presentar sol·licituds dels ajuts per a famílies, empreses i persones autònomes afectades per la Covid-19 que havia convocat l’Ajuntament de Pineda de Mar, des d’avui es posa en marxa la segona convocatòria, aquest cop per pal·liar la manca d’ingressos del mes d’abril. En aquesta convocatòria també serà possible sol·licitar la subvenció per manca d’ingressos al mes de març, si no es va tramitar a la primera convocatòria. Es podran presentar sol·licituds fins l’1 de juny.

L’ajut destinat a famílies contempla una subvenció de fins a 1350 € per fer front a les despeses d’alimentació, subministraments i lloguer o hipoteca. Aquest ajut varia en funció dels membres de la unitat familiar i serveix per complementar els ingressos d’aquelles persones que s’han vist afectades econòmicament per la Covid-19


 

Les ajudes per empreses, destinades a col·lectius que no han rebut ajuda pública

L’objectiu de l’Ajuntament de Pineda de Mar, en el cas de les persones autònomes o empreses ubicades al terme municipal de Pineda és ajudar a aquells col·lectius als quals altres administracions com l’Estat o la Generalitat de Catalunya no han donat cobertura. Per aquest motiu, els treballadors de règim especial del Mar, Agraris o Mutualistes sí són objecte d’aquesta subvenció. En aquest cas l’ajut es concedeix amb una pèrdua d’ingressos igual o superior al 60% en relació a la mitjana dels últims 6 mesos.

En el cas de les persones autònomes i autònoms de societats també poden sol·licitar l’ajut de l’ajuntament sempre que hagin patit una reducció d’entre el 60 i el 74% de la facturació en relació a la mitjana dels últims mesos. No es pot sol·licitar si les pèrdues són majors al 75% ja que en aquest cas es té disponible la cobertura d’altres administracions públiques.

La subvenció és de 600 € per sol·licitant, sempre que es compleixin els criteris establerts.


 

Tramitació electrònica i Oficina Única de Gestió d’Ajuts

Davant la impossibilitat de fer la tramitació de forma presencial, totes les sol·licituds s’hauran d’entregar de forma telemàtica des de la seu electrònica del consistori. L’ajuntament ha centralitzat tota la informació sobre els ajuts, guies de tramitació i preguntes freqüents a la pàgina web www.pinedademar.cat/ajuts-covid19.

Tot i així, per aquelles persones que no tinguin la possibilitat de tramitar-ho de forma electrònica, es podrà tramitar mitjançant correu administratiu emplenant el formulari de la sol·licitud, aportant la documentació justificativa i enviant-ho a l’ajuntament des de les oficines de Correus.

Per poder donar resposta a tots els dubtes que puguin sorgir i poder guiar en el procediment en aquelles persones que ho necessitin, l’Ajuntament de Pineda ha posat en marxa l’Oficina Única de Gestió d’Ajuts. Aquest òrgan està format per personal de l’Oficina d’Atenció Ciutadana i per tècnics de les àrees de Qualitat de Vida i Promoció Econòmica que treballaran per torns des del propi ajuntament i també des de casa de 8 del matí a 6 de la tarda per atendre a qui ho necessiti, al telèfon 937671560 i al correu electrònic ajudescovid@pinedademar.cat.


 

Calculadora d’ajuts

A la mateixa web d’informació sobre ajuts www.pinedademar.cat/ajuts-covid19 s’ha habilitat la calculadora d’ajuts, un simulador que es recomana que utilitzin les persones interessades en sol·licitar aquestes subvencions per conèixer si compleixen tots els requisits i quina seria la quantitat que els concediria l’ajut en relació amb els seus ingressos.

 

1