Vés al contingut
1

Ja es poden demanar els ajuts de l'Ajuntament de Pineda per a famílies i empreses afectades per la crisi del Covid-19

Avui i fins al 15 de maig s'obre el període de sol·licituds del primer fons d’ajuda de l'Ajuntament de Pineda destinat tant a famílies com a persones autònomes i empreses de Pineda que hagin vist reduïts els seus ingressos a causa de la crisi de la Covid-19. El ple va aprovar ahir la primera mesura econòmica que es dotarà inicialment amb mig milió d'euros del Pla de Xoc Municipal Econòmic anunciat recentment pel consistori.


 

L’ajut destinat a famílies contempla una subvenció de fins a 1350 € per fer front a les despeses d’alimentació, subministraments i lloguer o hipoteca. Aquest ajut varia en funció dels membres de la unitat familiar i serveix per complementar els ingressos d’aquelles persones que els han vist reduir entre el febrer al març d’aquest any. Els requisits per poder accedir a aquesta subvenció és estar empadronat/da a Pineda de Mar, ser major d’edat o estar emancipat legalment i complir els barems d’ingressos totals segons els membres de la unitat familiar.


 

L’ajut destinat a persones autònomes o empreses ubicades al terme municipal de Pineda té com a objectiu pal·liar les pèrdues originades per la crisi de la Covid-19 i afavorir la reactivació econòmica municipal. La subvenció és de 600 € per sol·licitant sempre que es compleixin els criteris de la reducció d’entre un 60 i un 74% de la facturació en relació a la mitjana dels 6 últims mesos. A diferència d’altres ajuts convocats per diferents administracions públiques, s'inclouen també els treballadors del règim especial de treballadors del mar, agraris o mutualistes. En aquests casos, la subvenció es concedeix amb pèrdua d’ingressos igual o superior al 60% en relació a la mitjana dels 6 últims mesos.


 

L’objectiu de l’ajuntament de Pineda de Mar és que el màxim nombre d’autònoms i empreses puguin tenir algun tipus d’ajuda. Per aquest motiu, les empreses que ja han sol·licitat ajuda al Govern de l’Estat o a la Generalitat de Catalunya no podran obtenir ajuda de l’ajuntament de Pineda de Mar.

 

1
 

 

Tramitació electrònica i Oficina Única de Gestió d’Ajuts

Davant la impossibilitat de fer la tramitació de forma presencial, totes les sol·licituds s’hauran d’entregar de forma telemàtica des de la seu electrònica del consistori. L’ajuntament ha centralitzat tota la informació sobre els ajuts, guies de tramitació i preguntes freqüents a la pàgina web www.pinedademar.cat/ajuts-covid19.


 

Tot i així, per aquelles persones que no tinguin la possibilitat de tramitar-ho de forma electrònica, es podrà tramitar mitjançant correu administratiu emplenant el formulari de la sol·licitud, aportant la documentació justificativa i enviant-ho a l’ajuntament des de les oficines de Correus.


 

Per poder donar resposta a tots els dubtes que puguin sorgir i poder guiar en el procediment en aquelles persones que ho necessitin, l’Ajuntament de Pineda ha posat en marxa l’Oficina Única de Gestió d’Ajuts. Aquest òrgan està format per personal de l’Oficina d’Atenció Ciutadana i per tècnics de les àrees de Qualitat de Vida i Promoció Econòmica que treballaran per torns des del propi ajuntament i també des de casa de 8 del matí a 6 de la tarda per atendre a qui ho necessiti,

al telèfon 937671560

al correu electrònic ajudescovid@pinedademar.cat.

 

La pàgina web www.pinedademar.cat/ajuts-covid19 

 

1
 

Calculadora d’ajuts

A la mateixa web d’informació sobre ajuts www.pinedademar.cat/ajuts-covid19 s’ha habilitat la calculadora d’ajuts, un simulador que es recomana que utilitzin les persones interessades en sol·licitar aquestes subvencions per conèixer si compleixen tots els requisits i quina seria la quantitat que els concediria l’ajut en relació amb els seus ingressos.