Vés al contingut
1

Joan Mora (Aturem la C32): «L'ampliació de l'autopista fins a Lloret també allargarà els peatges del Maresme»

El portaveu de la plataforma Aturem la C32, Joan Mora, ha posat en qüestió la viabilitat ecològica d’aquesta obra i ha dit que les obres tindrien un gran impacte mediambiental. Per això defensen la millorar de les carreteres que ja existeixen de Blanes a Lloret. En una entrevista a Ràdio Pineda ha explicat que «l'impacte al medi ambient serà enorme i caldrà fer ponts, túnels i viaductes que malmetran per sempre més el territori». El terreny per on es va projectar el nou tram d'autopista, entre Tordera i Lloret, és abrupte, amb turons, i per això el cost previst de l'obra supera els 70M€ per 7 quilòmetres de via. El projecte passa per espais naturals com El Vilar, el conjunt modernista de Sant Pere del Bosc o l'Àngel i les Alegries en el que la plataforma considera com «el darrer pulmó verd entre Blanes i Lloret».

Joan Mora també ha dit que «gran part de la població té una gran desconeixement del projecte» i assegura que «quan l'expliquen, reben el suport de la gent». Joan Mora també ha dit que «hi ha gran interessos econòmics en aquesta obra, començant per la concessionària d'autopistes i per la nova onada urbanística que viu la Costa Brava» .

 

1
Espai on està previst que passi l'ampliació de la C32.

 

El juliol del 2017 el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va suspendre de manera cautelar l’inici de les obres després de la petició feta per Aturem la C-32. Aquesta plataforma fa diversos actes informatius arreu de la comarca i també s'ha sumat al coordinadora SOS Costa Brava, per intentar aturar diversos projectes urbanístics.


Per a més informació: https://www.aturemc32.org/

 

Imatges de l'espai que restaria afectat per l'ampliació de la C32: https://www.youtube.com/watch?v=xzJdbMbUr3U&feature=youtu.be