Oscar Velasco, de Creu Roja: ''Cal treballar en xarxa per preparar l'arribada dels refugiats sirians''
Fins al 14 de novembre es pot visitar a Pineda l'exposició 'Les raons de la cooperació', una mostra cedida pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament. L'exposició es pot veure a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), a la planta baixa de l'Ajuntament de Pineda, dins dels actes Pineda amb Síria. Una exposició inaugurada divendres i que va coincidir també amb la conferència de Creu Roja a la sala de plens de l'Ajuntament de Pineda.
El cap de comunicació de la Creu Roja a Catalunya, Oscar Velasco, ha explicat a Ràdio Pineda la seva experiència sobre el terreny, en l'arribada i primera acollida de refugiats. Velasco ha explicat que fugen de la guerra perquè no tenen una altra sortida. Oscar Velasco ha parlat de la tasca de Creu Roja i la importància de la coordinació i el rigor en les accions «en la crisi humanitària més greu que afronta Europa des del final de la Segona Guerra Mundial, amb 700.000 persones en trànsit». Els infants i les dones són els més vulnerables, i són els que requereixen més ajut. Malauradament «no estan rebent un tracte diferenciat i són els que necessiten una especial atenció». Velasco va explicar en la conferència la seva experiència sobre el terreny en l'arribada de refugiats, i va expressar que cal conscienciar tothom que els refugiats tenen dret a ser acollits a Europa perquè fugen de la guerra, «no ho han triat». També va explicar que caldrà treballar en xarxa quan arribin els refugiats a l'estat espanyol.
Xavier Amor, president de la FCM, forma part de l'equip de coordinació del pla d'acollida
L'alcalde de Pineda, Xavier Amor, va introduir l'acte posant en valor la tasca de Creu Roja Internacional enfront aquesta crisi humanitària. També va oferir el seu ajut, no només com a alcalde de Pineda, sinó també com a president de la Federació Catalana de Municipis, ja que forma part de l'equip de coordinació del pla d'acollida dels refugiats a Catalunya. Va avançar que caldrà un pla d'acollida complex quan arribin els refugiats, «amb moltes polítiques a posar en marxa ja que no és comparable, per exemple, a casos com els infants saharauís que venen a l'estiu».