L'Aplec de l'Erola d'Hortsavinyà es celebrarà aquest diumenge
L'Aplec de l'Erola d'Hortsavinyà es celebrarà diumenge i arriba amb més novetats que mai. Es presentarà l'espectacle 'La bossa o la vida', amb relats del Montnegre recollits per Dani Rangil, que estarà acompanyat del prestigiós músic Marc Egea, a la viola de rodam un instrument medieval de 1000 anys de història. La ruta ja començarà al Pla de Cal Capità a 2/4 de 9 del matí (s'hi arriba des de Pineda per la Riera, a 5 km del nucli urbà) i és oberta a tothom. L'Aplec de l'Erola també potenciarà el mercat artesanal amb una quinzena de parades, i aplegarà les entitats que treballen al Montnegre fent tasques de rehabilitació, o difonent el seu patrimoni, entre altres.
A la 1 del migdia es farà la tradicional missa i la processó des de l'Església de Sant Llop fins l'Ermita de l'Erola.
A l'Aplec hi haurà les colles geganteres d'Hortsavinyà, Pineda, Tordera i Palafolls. L'altre novetat és la presentació del nou gegantó del Cau de Pineda, que ha fet la branca de Castors i Llúdrigues. Els alumnes de l'Escola també presentaran 'La cançó d'Hortsavinyà' i també actuarà el grup folk 'Radiokuartet', que fa música d'arrel tradicional catalana i es farà un taller de balls tradicionals i un taller de circ amb la companyia Encirca't.
També destaquen activitats com la presentació de la 1a cervesa elaborada al Montnegre; la Cervesa 'Rots', i un concert de música renaixentista dins l'Església de Sant Llop a càrrec de l'Escola de Música de Canet de Mar.
També es farà una ballada de sardanes curtes a l'esplanada de l'Hostal.
Hi haurà servei de bar, venda de coques, cafè i begudes, i es farà el dinar popular a l'esplanada.L'Aplec de l'Erola està organitzat pel Cau de Pineda amb el suport de la Parròquia de Sant Llop d'Hortsavinyà, l'Ajuntament de Tordera, la Diputació de Barcelona, els veïns i l'escola, així com diversos estaments, entitats i particulars.
Més informació a www.caudepineda.cat