El jutge obliga Francisco Javier Gallostra a pagar a 56 treballadors de Gallostra SA amb el seu patrimoni
L'empresari Francisco Javier Gallostra haurà de fer front amb el seu patrimoni personal al pagament de les indemnitzacions i els salaris endarrerits de 56 treballadors de l'empresa tèxtil Gallostra de Pineda. El Jutjat Social número 1 de Mataró ha condemnat l'empresari, que segons la sentència,
hauria desviat tot el patrimoni de l'empresa cap al seu patrimoni personal o bé a altres companyies del seu entorn familiar. Tal i com denunciaven els representants i advocats dels treballadors, i que ha estat recollit per la sentència, l'objectiu de l'empresari desviant els diners, era poder al·legar incapacitat financera en el moment d'anunciar el tancament de la companyia. Volia eludir així el pagament de les indemnitzacions per l'acomiadament de la plantilla i els salaris endarrerits.
Finalment, la sentència obliga a Franciso Javier Gallostra a pagar amb el seu patrimoni personal una xifra que puja prop d'un milió i mig d'euros (1,46 M €), segons ha informat el Col·lectiu Ronda d'advocats, que ha representat aquests 56 treballadors. La sentència, però, és important per a tot el col.lectiu de treballadors de Gallostra SA, per quan arribi la sentència definitiva que tancarà el cas. Així ho ha explicat a Ràdio Pineda Paco Borrallo, representant dels treballadors. Paco Borrallo, ex president del Comitè d'Empresa de Gallostra, ha dit que ara s'està a l'espera de la sentència definitiva ,del Jutjat Mercantil, on ja no hi haurà possibilitat de recurs per part de l'empresari.
El judici mercantil podria ser a mitjans d'aquest any. El que preocupa als treballadors és saber quan cobraran, ja que, segons Paco Borrallo, caldrà veure també si finalment cobren de l'empresari o bé de Fogasa. L'empresari es podria declarar insolvent i s'hauria d'obrir una investigació, segons ha dit Paco Borrallo. La sentència definitiva, això sí, serà perquè cobrin els 125 treballadors. Paco Borrallo també ha lamentat que amb aquests diners l'empresa hagués pogut tenir continuïtat.
La companyia, dedicada a la fabricació de mitjons i mitges, amb llicència per a marques com Pocholo, va entrar en concurs de creditors el 25 d'octubre del 2012, però els treballadors portaven des del mes de juny del 2012 sense cobrar quan va anunciar el seu tancament definitiu.
La sentència
La jutge constata que Francisco Javier Gallostra va figurar com a administrador de l'empresa des del 1977 fins al 2002, però que ha estat l'administrador de fet de la companyia "de manera ininterrompuda". Considera que va exercir de manera personal i directa l'activitat mercantil "amagant-se de manera fraudulenta darrere de la pantalla de la personalitat jurídica de l'empresa amb la finalitat de buscar el seu profit personal i eludir tota mena de responsabilitats", segons recull textualment la sentència.
La jutge assegura que Gallostra va prendre totes les decisions relacionades amb l'empresa "sense estar supeditat a instruccions o ordres de cap tercer", i n'enumera algunes com portar la doble comptabilitat, la decisió de vendes no oficials, el cobrament de rebuts especials, la fixació de salaris no inclosos en nòmina, el no dipositar llibres de comptabilitat al Registre Mercantil i la data de presentació del concurs.