L’equip de govern demanarà a Ports més manteniment al voltant de la Confraria de Pescadors a petició d’ERC
ERC ha demanat que l’Ajuntament pugui millorar la seguretat i la salubritat de la zona de la Confraria de Pescadors. Al darrer ple municipal han demanat “una actuació per millorar la imatge de l’edifici”. No és propietat de l’Ajuntament, sinó que és de Ports de la Generalitat i per això l’equip de govern ha explicat que no té massa marge per fer-hi millores.
ERC també han demanat arreglar la passera de fusta de davant de les barques “que és perillosa pels vianants perquè està molt malmesa” i també han advertit de la presència de rates en sectors de la platja.
La regidora d’ERC Meritxell Mateu ha demanat que l’Ajuntament “hi pugui fer alguna cosa”. També ha demanat que “tot i que l’edifici de la Confraria no sigui municipal, potser es pot demanar a la Generalitat a fer-ne un millor manteniment”. Han afegit que “és just davant del pas de l’estació i per tant, molta gent hi passa cada dia”.
L’alcaldessa de Pineda Sílvia Biosca ha dit que “revisaran l’estat de la passera de fusta per fer-ne el manteniment adequat perquè és un lloc de molt de pas”.
També ha dit que “l’Ajuntament no pot actuar a l’antiga Confraria de Pescadors i fa temps que es busca trobar un acord per evitar el seu enderroc”. El manteniment va a càrrec de la Generalitat i “mentre duri aquesta situació miraran de buscar una mínima actuació per millorar la seva imatge”.
Pel que fa a les rates que s’han vist a la zona, l’equip de govern ha dit que “s’ha actuat en diversos punts de Pineda i també a la platja i quan apareixen, l’Ajuntament actua en la mesura que pot”.
L’alcaldessa també ha demanat que “no es doni a entendre que la platja de Pineda està en mal estat, perquè això no és cert, la imatge de la platja és bona en general i s’hi treballa molt per millorar-la destinant recursos per a dotar-la de serveis i que puguin estar al dia”.