Pineda acull una formació de Mossos d’Esquadra pels allotjaments turístics
La trobada s'ha fet a l'hotel Sumus Hotel Stella & Spa de Pineda i ha tractat sobre el funcionament del registre de viatgers i les normes de convivència dels clients.
La jornada ha estat organitzada pel Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, per posar en comú els problemes amb els que es troben els Mossos i oferir solucions.
Controlar els accessos, incorporar panys electrònics a l’habitació, instal·lar un sistema de video-vigilància o garantir una bona il·luminació interna, dels passadissos són algunes de les pautes que s’han comentat a la jornada. També s’ha informat d’eines per ajudar als propis clients, com els consells de seguretat o la nova app disponible dels Mossos d’Esquadra.
Un dels temes que més ha interessat als participants ha estat el registre de viatgers
El sergent dels Mossos d’Esquadra, Enric Subiñà, ha subratllat “l’obligatorietat que tenen tots els establiments hotelers de tenir registrades totes les persones que s’hi allotgen. També s’ha explicat què permet la llei de turisme a l’hora de poder fer fora una persona que està allotjada, que només pot ser en casos d’impagament o de no complir amb les normes de convivència o higiene bàsiques”. I pel que fa als clients, el sergent dels Mossos ha animat a consultar a l’app dels Mossos els consells de seguretat dirigits als turistes.
Per la presidenta del Gremi d’Hostaleria del Maresme, Isabel Mallol, aquest tipus de jornades serveixen per “refrescar la memòria de les eines disponibles i serveis que ofereixen els Mossos” i ha destacat la necessitat que els establiments incorporin “una normativa ben estructurada i reflectida per poder exigir als clients un comportament adequat i que substituiria la coneguda frase ‘reservat el dret d’admissió’”.