Vés al contingut
1

El nou cartipàs municipal tindrà 4 àrees i 16 regidories

 

Escolta la roda de premsa de Xavier Amor

 

Per seguir posant Pineda al dia, ha manifestat l’alcalde, s’ha fet un organigrama de vocació transversal, on hi haurà quatre grans àrees de gestió, coordinades des de l’alcaldia i la primera tinença d’alcaldia:

Governança i planificació / Desenvolupament urbà sostenible / Promoció econòmica i ciutat saludable / Qualitat de vida.

Al capdavant d’aquestes àrees com a responsables polítics hi haurà quatre tinences d’alcaldia, que ostentaran Sílvia Biosca, Sandra Pérez, Santi Macip i Verònica Rebollo, respectivament.


 

L'objectiu d’aquest nou cartipàs, segons ha explicat l’alcalde Xavier Amor és dotar d'eficiència i proximitat la gestió municipal, millorar l'atenció als ciutadans en tots els serveis, facilitar tràmits i apostar pel manteniment sostenible de l’espai públic. L’alcalde també ha dit que vol plantar cara a l'incivisme. Ha dit que «costa molts diners i es destinen molts recursos en aquest sentit». L'alcalde de Pineda Xavier Amor ha explicat que per poder complir aquests objectius es crearan oficines noves per estar més aprop dels ciutadans. Una d’elles és l'oficina de permisos i llicències d'obra, dirigit a professionals i particulars, per agilitzar els tràmits i donar una resposta més ràpida al ciutadà. 

Amor també ha parlat de l'oficina de prestacions d’ajudes i subvencions per centralitzar aquest servei que sovint col·lapsa l'entrada de l'Ajuntament.

 

L’alcalde també ha explicat que el nou cartipàs tindrà una oficina d'acompanyament a les entitats, sobretot pel que fa a les subvencions. Aquest acompanyament ja es fa però es reforçarà el servei alhora de demanar, explicar i gestionar els diferents recursos que les entitats necessiten per fer les activitats.

 

Pel que fa a la regidoria de Barris, l’alcalde ha explicat que es vol descentralitzar. Tindrà punts d’atenció als ciutadans en 3 grans àmbits: Poblenou, el Barri de les Creus i el centre i les urbanitzacions i barris com el Carme, Bellamar, etc. Encara han de decidir si hi haurà un referent polític.

 

Amb aquesta organització de l’organigrama, l’alcalde ha explicat que s’ha fet pensant en millorar tots i cadascun dels procediments interns de l’Ajuntament, facilitant i simplificant, en la mesura del possible, la tramitació d’expedients, per donar més facilitats i rapidesa a la ciutadania en la relació amb l’Ajuntament.«Ens hem de seguir posant al dia» ha manifestat Xavier Amor, i «per tant ens hem de seguir adaptant als canvis tecnològics i organitzatius per satisfer les exigències i necessitats de la ciutadania.

Amor ha recalcat la posada en marxa d’una oficina de prestacions, una altra de permisos i llicències d’obra, i una d’acompanyament a les entitats per la tramitació de sol·licituds i expedients amb l’Ajuntament, oficina descentralitzada als barris, i una de tramitació permanent de DNI, passaports i d’altres documents.

 

L’alcalde ha explicat que són reptes importants que ha d’assumir el nou organigrama de l’Ajuntament però confia en poder-los dur a terme de forma conjunta amb l’acord de tots els grups municipals.


 

El govern vol consensuar el nou PAM amb la resta de forces polítiques

Xavier Amor ha dit que el nou Ajuntament vol elaborar el Pla d’Actuació Municipal, que no es va poder fer la legislatura passada per la pandèmia. El nou govern el vol consensuar i treballar conjuntament amb els 21 regidors i regidores. Tindrà un seguiment, i cada cert temps passarà comptes de les fites que es vagin assolint. L’alcalde ha dit que és un document necessari tant de portes enfora com a dins l’Ajuntament.


 

L’organigrama del nou cartipàs municipal s’ha explicat en roda de premsa aquest dimarts al migdia a la Sala de Plens, amb la presència de treballadors, ciutadans i membres dels grups municipals.

Xavier Amor ha explicat que la part més tècnica del nou cartipàs encara l’estan acabant de decidir tot i que ja tenen algunes decisions preses. Properament l’alcalde ha anunciat que tornaran a convocar els mitjans per explicar-ho.

Amor ha explicat que el nou govern estarà coordinat per la primera tinent d’alcalde Sílvia Biosca i, en paral·lel, hi haurà un coordinador general tècnic que serà Albert Gutiérrez. Coordinarà les 4 àrees que tindrà el nou ajuntament i també serà el responsable del seguiment del Pla d’Actuació Municipal.

 

Amor ha explicat que aquestes 4 grans àrees tindran 15 regidories i per tant, 4 tinents d’alcalde.

 

1ªTinent d’ Alcaldia i Coordinació Política (Sílvia Biosca)

 

1TA Governança i Planificació (Sílvia Biosca)

 

Gabinet d’Alcadia (Sílvia Biosca)

Planificació Estratpègica (PAM)

Comunicació

Protocol, relacions extra-municipals i marca Pineda

Oficina Atenció Ciutadana

 

Recursos Humans (Sílvia Biosca)

 

Seguretat Ciutadana (Sílvia Biosca)

Seguretat

Mobilitat

 

Serveis Econòmics (Javier Aguirre)

Intervenció

Tresoreria

Contractació i compres

Pineda Digital

 

2TA Desenvolupament Urbà Sostenible (Sandra Pèrez)

 

Urbanisme (Sandra Pérez)

Planejament Urbanístic

Llicències,obres i activitats

Obres Municipals

Ocupació Via Pública

 

Manteniment de la Ciutat (Sandra Villarte)

Edificis Municipals

Manteniment de la via pública

Neteja Viària

 

Espai Públic (José Clara)

Parcs i Jardins

Platges

Cementiri Municipal

 

Barris

Oficina d’atenció als Barris.

 

3TA Promoció Econòmica i Ciutat Saludable (Santiago Macip)

 

Promoció Econòmica i Turisme (Carmen Montoya)

Empresa

Ocupació

Comerç, Fires i Mercats

Turisme

 

Ciutat Sostenible i Saludable (Santiago Macip)

Medi Ambient

ODS 2030

Salut Pública

Promoció Salut

Benestar Animal

 

Via a Punt (Santiago Macip)

 

 

4TA Qualitat de Vida (Verònica Rebollo)

Cultura i Participació (Verònica Rebollo)

Serveis Socials i Habitatge (Marta Martín)

Esports i Joventut (Jorge Torres)

Ciutat Educadora (Ester Puertas)

Igualtat, Inclusió I Cohesió Social (Ana Pérez)

Diversitat

Igualtat i Feminismes

Gent Gran

Diversitat Funcional

 

 

1

 

 

L'alcalde ha dit que són grans canvis que tindran repercussió en l'àmbit tècnic ha dit que parlaran amb els treballadors per explicar-los aquests canvis.

Xavier Amor ha dit que cada vegada que dissenya l'organigrama del nou Ajuntament ho fa amb il.lusió, ganes, energia i empenta i pensa que és el moment oportú per posar en pràctica tots aquests canvis amb l'esforç, capacitat i d'adaptació dels treballadors amb la voluntat que d'aquí a uns mesos tot funcioni. L'alcalde ha dit que, a molt estirar, a principis de juliol es farà el Ple del Cartipàs.