Vés al contingut
1

El 9 de desembre es restablirà el trànsit de trens entre Malgrat i Blanes amb el nou pont sobre la Tordera

El trànsit ferroviari entre Malgrat de Mar i Blanes, a la línia Barcelona-Mataró-Maçanet, es restablirà el proper 9 de desembre una vegada finalitzades per Adif les obres d'el nou pont sobre el riu Tordera, que han suposat una inversió superior a 10 M € (IVA inclòs).


 

Donada la complexitat de l'actuació, Adif ha mobilitzat tots els recursos econòmics, tècnics i humans disponibles. Per això, han treballat fins a 40 operaris en torns de 24 hores i caps de setmana destinant fins a 10 màquines, entre pilotadoras, maquinària d'excavació, grues i bombes de formigonat.


 

També s'han realitzat les operacions tècniques per garantir els òptims paràmetres geomètrics de la via, mitjançant maquinària especialitzada, i s'han dut a terme diferents proves, com les de càrrega i les de comprovacions del correcte funcionament i seguretat de les noves instal·lacions.

 

1
 

Els treballs d'ADIF

El col·lapse d'una de les piles i les seves dues obertures adjacents, provocat per la crescuda del cabal del riu a causa de les fortes precipitacions acumulades en pocs dies (s'estimen properes als 200 litres / m 2), va ser la principal afectació a la infraestructura ferroviària a Catalunya pel pas de la borrasca Glòria de el passat mes de gener.

Els efectes de la borrasca van produir un significatiu augment del cabal del riu Tordera. Això va provocar el col·lapse d'una de les 14 piles de el pont, de 202 m de longitud i situat a 2 km de la desembocadura del riu. La pila ser arrossegada pel corrent al costat de les dues obertures que es recolzaven sobre ella.

L'actuació prevista per Adif, un cop analitzats els danys i avaluada la millor solució tècnica, ha consistit en la construcció d'una nova estructura de 221,3 m de longitud, repartits en 5 vans amb llums d'entre 33,15 m i 51 m i 7,3 m d'amplada útil. La fonamentació establerta per a l'execució de les piles s'ha realitzat mitjançant piles-estaca amb una profunditat de 45 m.


 

Inversions

Les inversions d'Adif a la província de Barcelona des de 2018 han ascendit a un total de més de 380,6 M €. Segons informa Adif, la xarxa de Rodalies s'ha vist beneficiada amb una inversió de més de 118,6 M € al llarg d'aquest període, així com les actuacions relatives a l'Corredor Mediterrani, que han suposat una inversió de més de 65,5 M €.