Vés al contingut
1

Salut recomanar trucar al CAP abans d'anar-hi: campanya per conscienciar la població de la CSMS

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva vol conscienciar la població de la importància de trucar als centres d'atenció primària abans de desplaçar-s’hi, per tal de disminuir el risc de propagació del virus en espais tancats. El coronavirus ha obligat als CAP a fomentar altres vies d’atenció amb l’objectiu d’evitar aglomeracions als centres sanitaris i reduir els riscos de contagi. En aquest sentit, s’incideix en què davant de qualsevol problema de salut o consulta –sempre que no sigui una urgència vital– es truqui als CAP abans d'anar-hi. Ho ha explicat la doctora Imma Morató, directora d'Atenció Primària de la Corporació de Salut.

 

Ha explicat que «ara la propagació del virus COVID ja està a la comunitat» i «per això és important disminuir el màxim possible el contacte entre les persones». Els ambulatoris mantenen l'atenció presencial als pacients, però la petició és que es truqui abans d'anar, «i llavors des d'administració o els metges es decidirà si es pot venir al CAP o es pot resoldre els dubtes o gestions a nivell telefònic»

 

La doctora Imma Morató també ha parlat de l'aplicació La Meva Salut. És un espai digital de salut personal, on podem accedir a l’eConsulta, una eina que permet enviar consultes al metge o metgessa d'atenció primària en qualsevol moment del dia i des de qualsevol dispositiu, amb la possibilitat d'afegir-hi fitxers annexos, com ara imatges. L'eConsulta és un instrument que cada professional activa amb els seus pacients. Si no teniu accés a La Meva Salut, excepcionalment durant el període d'epidèmia pel coronavirus SARS-CoV-2, podeu demanar-lo al telèfon 900 053 723 (de dilluns a divendres de 8 a 20 h.) o podeu emplenar un un formulari electrònic.

 

1
 

A l'Alt Maresme, la Corporació de Salut gestiona els ambulatoris de Calella, Malgrat-Palafolls, i en el cas de Pineda i Santa Susanna, la gestió és directament de l'Institut Català de la Salut. Tot i així, el missatge és el mateix: abans d'anar-hi, truquem per telèfon al nostre ambulatori o bé al 061 CatSalut Respon. En cas d'emergència, truqueu al 112.


 

Aquesta campanya se suma al seguit de mesures que la pandèmia del coronavirus ha obligat a prendre a tots els CAP: senyalització a les cadires per deixar l’espai suficient entre pacients, roll up a les entrades dels centres amb les principals mesures a seguir abans d’accedir-hi, senyalització a terra davant dels taulells d’admissions perquè els usuaris mantinguin les distàncies corresponents mentre esperen, o dispensadors de gel hidroalcohòlic en diferents punts.