Vés al contingut
1

Pineda s'afegeix al 'Catalunya, Hola Família' impulsat per l'Agència Catalana de Turisme

Pineda i un total de 26 municipis i 143 empreses de tota Catalunya preparen la segona edició del cap de setmana “Catalunya, Hola Família” amb 90 activitats. Les famílies que participen en aquesta activitat de promoció gaudiran d'un 2 x 1 en allotjaments i una rebaixa d'un 50% en les activitats programades els dies 7, 8 i 9 de juny. Un total de gairebé de 12.000 nens i nenes amb les seves famílies van formar part de l'edició 2018, impulsada per l'Agència Catalana de Turisme (ACT). El 30% del turisme que ve a Catalunya és familiar, xifra que arriba al 40% durant els mesos d’estiu i genera prop de 4.000 milions d’euros.

Les destinacions de costa participants són Pineda, Blanes, Calella, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d'Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú.

El tema escollit per “Catalunya Hola Família” és “Viu una experiència de llegenda”, amb l’objectiu de fer èmfasi en la història i la mitologia del territori. En aquest sentit, s’ha creat l’app “Llegendes en família” que permetrà buscar i “caçar”, durant aquests dos caps de setmana, els éssers màgics creats per a l’ocasió i que s’amagaran en boscos, platges, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes. Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori.


 

La importància del Turisme Familiar

El 30% del turisme que ve a Catalunya és familiar, xifra que arriba al 40% durant els mesos d’estiu. Si ens fixem en la despesa, el turisme estranger que va viatjar en família a la nostra destinació el 2017 va generar 4.000 milions d’euros. El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar, tant en l’àmbit nacional com internacional.

Viatjar a Catalunya acompanyat de la família i els fills és, juntament amb la tipologia de viatjar en parella, la més freqüent. L’any 2017, el 22% dels 19 milions de turistes estrangers que van visitar Catalunya va ser famílies amb canalla i van generar prop de 4.000 milions d’euros. Els francesos i britànics són els mercats que més turisme familiar aporten a Catalunya (34%), amb el 23% i l’11% respectivament. D’altra banda, les famílies nòrdiques són les que fan una despesa més elevada.

Segells de Turisme Familiar de l’Agència Catalana de Turisme

Natura i muntanya en família i Platja en família són segells d’especialització que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis buyviagraonlineshop.com i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta, a més, d’un projecte de col·laboració públic-privada, ja que els serveis s’ofereixen tant per part d’instal·lacions i equipaments públics com per empreses turístiques privades de la destinació. Les destinacions certificades amb aquests segells destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament enfront el client familiar. Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquests segells han de complir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar, com a mínim, amb un recurs natural. A més, una part dels seus establiments ha de disposar de mesures específiques per a infants i la destinació ha de comptar amb una oferta lúdica adreçada a infants de diferents edats.

-.-.-