La Diputació de Barcelona potencia la teleassistència als municipis de la demarcació
El Servei de Teleassistència amb més de 82.000 usuaris a tota la demarcació, ha experimentat durant el 2017 el major creixement dels darrers vuit anys, un 10,93%, amb la incorporació de prop de 8.000 persones usuàries. Es preveu que el 2020 el Servei atendrà més de 100.000 persones, seguint el nou model que ja s’aplica, centrat en la persona, l’eficiència i l’aposta tecnològica. La implantació del model d’atenció centrat en la persona es du a terme a través d’un sistema anomenat Resposta Eficient en Teleassistència (RET). Aquest model es basa a donar una resposta adaptada a les necessitats de cada persona amb una major eficiència i un alt valor tecnològic.
L’atenció que proporciona el Servei Local de Teleassistència s’intensifica per aquelles persones en situació de vulnerabilitat i amb més riscos amb més trucades de seguiment o visites domiciliàries, entre d’altres accions, i s’evita l’excessiva protecció de les persones més autònomes a través d’accions preventives. El RET també contempla, des d’un inici, l’assignació de la tecnologia complementària de suport (dispositius de seguretat o tecnologia adaptada a necessitats especials) en funció de les necessitats de la persona.