Vés al contingut
Oficina de turisme de pineda

La nova Oficina de Turisme ha rebut 9200 visitants en sis mesos

La nova oficina de turisme de Pineda ha atès 9.200 visitants des de que es va obrir al públic. Justament dimecres es va fer la jornada tècnica «El turista és digital», organitzada per Telefónica i l'Ajuntament on es va posar de manifest la importància de les noves tecnologies en la promoció turística i es va posar com a exemple l'oficina de turisme de Pineda, única a Catalunya i a l'Estat espanyol. La oficina compta amb un Videowall de Pensaments; una gran pantalla dotada d’una càmera que detecta la imatge i els moviments dels visitants i els hi fa aparèixer globus de diàleg que els traslladen missatges sobre tot allò que ofereix Pineda. El servei està en català, castellà, anglès i francès. També hi ha un faristol amb l'agenda d'activitats, i tot es pot reenviar al telèfon mòbil. El delegat de la companyia Telefónica, Bruno Vilarasau, ha dit que «la oficina dóna valor al suport digital ja que actualment es redueix l'ús del paper i s'incrementa l'ús del telèfon mòbil». La regidora de Turisme i Primera Tinent d'alcalde, Carme Aragonès ha parlat de les aportacions de la tecnologia a l'oficina de turisme de Pineda. També ha avançat que de cara a l'estiu vinent es vol incrementar l'oferta i la interacció amb el públic jove «i de motxilla de cap de setmana».

L'espai que més s'utilitza de la oficina «és la infantil, i això demostra que Pineda té un gran potencial pel turisme familiar». Un 60% dels visitats són de fora de l'Estat i l'altre 40€ són majoritàriament catalans però també hi ha turistes de llocs com el País Basc, Galícia o Andalusia entre altres. A l'acte també hi ha participat Mario Romero, director de LUCA Tourism i David Colacios, responsable de l'oficina On The Spot Services. L'oficina i la posada en marxa de tot la tecnologia que incorpora va tenir un cost de gairebé 200.000€.

https://www.youtube.com/watch?v=YgDAmx17oFM&sns=fb