Vés al contingut
1

El CCM denuncia «la precarietat de les instal·lacions de l’escola d’educació especial l’Horitzó» i reclama la construcció d’un nou edifici

 

Foto. Ajuntament de Pineda


 

El ple comarcal ho ha aprovat en una moció al darrer plenari, per unanimitat de tots els grups polítics. L’escola està ubicada a Pineda i compta amb 93 alumnes matriculats de tot l’Alt Maresme. La moció detalla les greus deficiències de les instal·lacions que ocupa l’escola, «que dificulten l’atenció normalitzada de l’alumnat, representen un perill i incompleixen normativa». Davant d’aquesta situació, el Consell Comarcal reclama al Departament d’Educació a actuar amb urgència i buscar una nova ubicació per a l’escola. La moció també es debatrà al Ple de l'Ajuntament de Pineda, dilluns que ve.

 

Fa molts anys que la comunitat educativa de l’Escola Horitzó, amb el suport dels Ajuntaments de l’Alt Maresme, reclamen a la Generalitat la construcció d’una nova escola. De fet, l’any 2008 es va iniciar el projecte d’una escola nova, però es va aturar amb la crisi econòmica.

 

Cal tenir en compte que es tracta d’un centre d’educació especial amb un alumnat, d’entre 3 i 20 anys, amb unes necessitats molt específiques. Entre l’alumnat hi ha infants amb discapacitat intel·lectual, discapacitat motriu , infants i joves amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), trastorns greus de la conducta i també amb retard del desenvolupament.

 

 

La moció recull les mancances de l’escola

Entre d’altres, es detalla que “no compta amb clavegueram, les finestres de fusta estan estellades i trencades, no hi ha vidres de seguretat, la majoria no són ni corredissa ni oscil·lobatent, les persianes estan malmeses i alguns dels tiradors estan trencats, alguns WC encara van amb tiradors de cadena, cosa que no és adequada per un tipus d’alumnat que no controla la força. Els espais dels WC tampoc estan adaptats per persones amb mobilitat reduïda ni contemplen espai suficient per al seu acompanyament“.

A més, “pel que fa a les aules, algunes són interiors, sense llum natural ni ventilació exterior, d’altres són aules petites que no respecten els metres quadrats adients per l’alumnat i les seves necessitats d’ajudes tècniques (caminadors, bipedestadors, camilles, cadires de rodes, etc.), que tampoc no passen per totes les portes perquè no tenen la mida adequada. Els espais dels lavabos també són reduïts, dificultant les maniobres adients“.

L’ampli llistat de mancances mostra que “l’edifici no reuneix les condicions mínimes indispensables per tal d’oferir un servei de qualitat i d’acord a les necessitats dels alumnes, negant d’aquesta manera el principi d’igualtat d’oportunitats i de drets, als usuaris i a les seves famílies“.


 

ACORDS DE LA MOCIÓ

Recuperar el projecte de construcció d’una escola nova que es va aturar amb la crisi econòmica del 2008.

Buscar una ubicació que no estigui lluny del nucli urbà per tal de facilitar el transport i la realització d’activitats fora del centre. A tal efecte, l’Ajuntament de Malgrat de Mar ja ha manifestat la seva disponibilitat a cedir un terreny per a la construcció de la nova escola que garanteix donar resposta aquestes necessitats.

Actuar de forma immediata per resoldre els problemes de manteniment de l’escola que poden afectar a la seguretat de l’alumnat i del professorat que hi treballa mentre el nou centre no sigui una realitat.

Crear una comissió de treball i seguiment del projecte de la nova escola, amb la participació del Departament d’Educació, el Consell Comarcal del Maresme i els Ajuntaments de l’Alt Maresme.

Traslladar aquests acords, al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, a la Mesa del Parlament de Catalunya, als Ajuntaments de la comarca del Maresme i, a totes les associacions o entitats que puguin ser del seu interès.