Els espais dels antics peatges de la C-32 es convertiran en plantes fotovoltaiques
El Departament de Territori i Sostenibilitat invertirà 8,5 MEUR en la transformació de les 'platges' dels antics peatges de la C-32 i la C-33, a Vilassar de Mar, Arenys de Mar, Santa Susanna i Mollet del Vallès, en grans plantes fotovoltaiques. La superfície ara en desús que ha deixat l'alliberament dels peatges és d'11 hectàrees, un espai equiparable a 22 camps de futbol i capaç de generar 20.000 MegaWats anuals. L'electricitat verda servirà perquè tota la xarxa viària catalana sigui energèticament autosuficient, segons ha detallat el vicepresident de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró. La previsió del Govern és redactar el projecte el 2022 i posar-lo en marxa el 2023.
Un estudi diu que les àrees afectades per l'alliberament dels peatges tenen un gran potencial fotovoltaic, ja que estan connectats a la xarxa elèctrica i les seves condicions són "optimes" per a la generació d'energia solar. Es tracta de terrenys plans i amb una "bona irradiació".
Trànsit normalitzat
L'anunci del Departament ha coincidit amb la normalització del trànsit a la C-32, al seu pas per Vilassar de Dalt, i a la C-33, a Mollet del Vallès. En aquests punts, els vehicles ja no han de travessar les estructures dels antics peatges reduint la velocitat, sinó que ja poden circular a la velocitat permesa a la via pel tronc central de l'autopista.
Els treballs per alliberar físicament l'autopista ja han finalitzat i es preveu que al llarg de la pròxima setmana també es pugui circular amb normalitat pel tram nord de la C-32, a Arenys de Mar i Santa Susanna. "Ho teníem tot preparat per fer les obres que aquestes vies ja estiguin funcionant amb absoluta normalitat dos mesos després", ha celebrat el conseller.
Puigneró, en canvi, denuncia que el govern espanyol no hagi estat tan àgil i les antigues cabines de l'AP-7 i l'AP-2 encara continuïn dempeus. "Les obres no han ni començat", ha etzibat. El vicepresident reclama a l'Estat que "acceleri" la demolició de les estructures dels peatges per evitar nous problemes de trànsit i de seguretat.