La potabilitzadora de l'Alt Maresme reestructura torns i confina personal per garantir el normal funcionament
La mesura, pactada amb el Comitè d'empresa, ha organitzat la plantilla en 3 equips. Cada setmana, un d'ells queda confinat a la planta a on s'han instal·lat caravanes d'ús individual per facilitar el descans i el màxim aïllament del personal al qual també se li garanteixen els àpats amb un servei de càtering. Cada vegada que es realitza un canvi d'equip, les autocaravanes es netegen i desinfecten per minimitzar el risc d'infecció directa o induïda.
Aquesta reorganització laboral estarà vigent mentre duri l'Estat d'alarma decretat davant la pandèmia de la COVID-19. És un sistema que permet mantenir el servei de subministrament d'aigua potable amb les mateixes garanties de qualitat i seguretat que en situacions nomals. Els actuals processos de tractament i els paràmetres de control de l'aigua de consum garanteixen la total qualitat sanitària.
L'ETAP de l'Alt Maresme, gestionada pel Consell Comarcal del Maresme en concessió a l'empresa SOREA, ha reforçat també els canals no presencial d'atenció amb els següents contactes:
-
Telèfon d´incidències 24 h: 900 304 070
-
Telèfon d´atenció al client: 934 953 540
-
Telèfon autolectures: 900 816 101
-
Correu electrònic: infosorea@sorea.cat
-
Twitter: @sorea
L´ETAP de l´Alt Maresme dona servei a onze poblacions: Palafolls, Malgrat de Mar, Santa Susanna, Pineda de Mar, Calella, Sant Pol de Mar, Arenys de Mar, Arenys de Munt, Canet de Mar, Sant Iscle de Vallalta i Sant Cebrià de Vallalta. En total, més de 125 mil persones que depenen d´aquesta instal·lació per tenir garantit el subministrament d´aigua.
Donada la situació d'excepcionalitat i el fet que la captació, la potabilització, el transport, la distribució, el clavegueram, la depuració i la regeneració de l'aigua són serveis bàsics i essencials per a la ciutadania, les tasques que es duran a terme només seran indispensables per mantenir la qualitat sanitària de l'aigua i el control operacional.