Els alumnes d'IFE de l’Escola Especial Horitzó ja estan preparats pel món laboral
Fotos: Ràdio Pineda
Una de les millors experiències per als joves formats, i amb ganes i necessitat de treballar, és fer pràctiques laborals a una empresa. I quan parlem de formació i inserció laboral de joves amb necessitats educatives especials, associades a una discapacitat intel·lectual, hem de parlar dels Itineraris Formatius Específics (IFE). A Pineda, l’escola d’Educació Especial Horitzó imparteix aquest tipus d’estudis. Preparen i acompanyen als nois i noies en tot el procés cap a les pràctiques a un lloc de treball. Eva Vallcorba i Erika Roig, integradores socials d’aquests itineraris formatius específics han explicat que un dels objectius és incrementar l’autonomia personal dels alumnes, i assolir les competències professionals, per tal de facilitar-los la transició a la vida adulta i la inclusió social i laboral.
Eva Vallcorba i Erika Roig amb dos alumnes que fan pràctiques. Són l'Alba i en Francesc
Depenent del perfil de l’alumne, el centre busca llocs de treball a empreses que ja col·laboren amb l’escola, de manera que, quan els alumnes comencen les pràctiques el contracte ja està gestionat. L’Alba i el Francesc, dos alumnes de l’escola han explicat la seva experiència i com s’organitzen.
Podeu tornar a escoltar el programa ‘Anem a l’escola’, dedicat al projecte de les pràctiques a un lloc de treball dels alumnes d’IFE de l’escola Horitzó al servei de ràdio A la Carta al web www.radiopineda.cat Presentat per Olga Diéguez.